خبرگزاری کار ایران

طی یادداشتی در روزنامه گاردین؛

شماری از دیپلمات‌های اروپایی خواستار توافق ایران و ۱ + ۵ تا ۲۴ نوامبر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۵۲

در یادداشتی مشترکی که توسط این دیپلمات‌های سابق اروپایی نوشته شده، آمده است که بر لزوم دستیابی به توافق هسته‌ای و استفاده از فرصت ایجاد شده تاکید داریم چرا که به تعویق انداختن زمان توافق، باعثدشوار شدن تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

شماری از دیپلمات‌های سابق اروپایی طی یادداشتی که در روزنامه «گاردین» چاپ شد، خواستار دستیابی ایران و گروه ۱ + ۵ به توافق جامع هسته‌ای تا ضرب‌الاجل ۲۴ ماه نوامبر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در یادداشتی مشترکی که توسط این دیپلمات‌های سابق اروپایی نوشته شده، آمده است که بر لزوم دستیابی به توافق هسته‌ای و استفاده از فرصت ایجاد شده تاکید داریم چرا که به تعویق انداختن زمان توافق، باعثدشوار شدن تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

به نوشته آنها، به تعویق انداختن زمان توافق، این فرصت را به مخالفان می‌دهد که در روند دموکراتیک دستیابی به توافق، سنگ‌اندازی کنند.

این دیپلمات‌ها تاکید کردند که در صورت عدم دستیابی به توافقی جامع، دو طرف متحمل زیان‌های اقتصادی – سیاسی خواهند شد.

این دیپلمات‌های سابق نوشته‌اند که هیچ زمانی مناسب‌تر از مقطع زمانی فعلی برای دستیابی به توافق هسته‌ای نیست.

«خاویر سولانا» مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «کارل بیلت» وزیر خارجه سابق سوئد، «آنا پالاسیو» وزیر خارجه اسبق اسپانیا، «اما بونینو» وزیر خارجه اسبق ایتالیا و «دیوید کوپر» دیپلمات پیشین انگلیسی از جمله نویسندگان این یادداشت مشترک هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز