خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان:

عملکرد رسانه‌ها در تقویت یا تضعیف روابط تهران و باکو تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۲۰

تاکنون دو هیئت رسانه‌ای آذری از ایران و از استان‌های اردیبل و گیلان بازدید کرده‌اند که آثار بسیار خوبی در داخل کشور آذربایجان داشته و نتیجه آن انتشار بیش از ۳۰ گزارش بسیار مثبت از ایران بوده است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان تاکید کرد: بررسی روابط ۲۰ ساله بین دو کشور ایران و آذربایجان نشان می‌دهد که عملکرد رسانه‌ها در تقویت و یا تضعیف آن تاثیر گذار بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به باکو، محسن پاک‌آئین عصر چهارشنبه در اولین دیدار خود با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری ایران در باکو گفت: هر کجا در این ۲۰ سال نگاه می‌کنیم تقویت و یا تضعیف روابط بین این دو کشور با نقش رسانه‌ها پر رنگ و یا کم‌رنگ شده است.

وی اخذ خبر از منبع ثالثاز سوی رسانه‌ها را یکی از دلایل بروز و دامن زدن به برخی عوامل برشمرد و تصریح کرد: اینها باعثمی‌شد که شرایط از کنترل خارج و انرژی زیادی برای دو کشور داشت تا این روابط دوباره استحکام یابد.

سفیر ایران در کشور جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه اما روابط هم‌اکنون بسیار خوب و در سطح معقول و رو به رشد است، یادآور شد: ما توانستیم در این مدت در حوزه رسانه‌ای رسمی کنترل مطلوبی داشته باشیم که نتایج خوبی به دنبال دشت.

پاک آئین سفر هیئت‌های رسانه‌ای را در ایجاد و تقویت این شرایط بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تاکنون دو هیئت رسانه‌ای آذری از ایران و از استان‌های اردیبل و گیلان بازدید کرده‌اند که آثار بسیار خوبی در داخل کشور آذربایجان داشته و نتیجه آن انتشار بیش از ۳۰ گزارش بسیار مثبت از ایران بوده است.

وی با بیان اینکه دو هدف را در این سفرهای رسانه‌ای مشترک دنبال می کنیم، اظهار داشت: یکی اینکه باید با جمهوری آذربایجان بهترین روابط را داشته باشیم، چون هیچ کشوری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که مثل ایران و آذربایجان اشتراکات داشته باشند و دوم اینکه از بروز برخی عوامل تنش زا جلوگیری شود.

وی براین اساس نقش اولین هیئت رسانه‌ای کشورمان در سفر به باکو و دیدار با مقامات سیاسی، اجتماعی، رسانه‌ای و دینی ‌جمهوری آذربایجان را ویژه دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد مثبت هیئت رسانه‌ای در سفر به جمهوری آذربایجان می‌تواند باعثاستحکام روابط شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز