خبرگزاری کار ایران

وزرای خارجه ایران و قبرس‎ دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۶۲

وزیر امور خارجه کشورمان سیاست‌هاى کوته‌بینانه برخى از کشورها را عامل اصلى تقویت پدیده شوم تروریزم و تهدیدات فراروى ملت‌ها دانست و افزود: تبعات مخرب این سیاست‌ها گریبان این کشورها را گرفته و چنانچه تغییرى جدى در سیاست‌هاى گذشته آنان روى ندهد، دامنه این خطرات توسعه بیشترى خواهد یافت.

وزیر خارجه قبرس ظهر روز یکشنبه در نیویورک با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت منطقه‌اى که دو کشور در آن قرار دارند، تهدیدات و منافع مشترک طرفین را بر شمرده و برضرورت افزایش رایزنی‌هاى فیمابین تاکید کرد.

وی سیاست‌هاى کوته‌بینانه برخى از کشورها را عامل اصلى تقویت پدیده شوم تروریزم و تهدیدات فراروى ملت‌ها دانست و افزود: تبعات مخرب این سیاست‌ها گریبان این کشورها را گرفته و چنانچه تغییرى جدى در سیاست‌هاى گذشته آنان روى ندهد، دامنه این خطرات توسعه بیشترى خواهد یافت.

وزیر خارجه قبرس نیز در این دیدار با دقیق خواندن دیدگاه جمهورى اسلامى ایران درخصوص خطر تروریزم و ضرورت برخورد اساسى با آن، اظهار داشت: وضعیت فعلى منطقه بشدت نگران‌کننده است و کشورهاى خاصى که با توسل به ابزارهاى مختلف و دخالت در امور داخلى دیگران سعى در تغییر دولت قانونى آن کشورها را داشتند، ازگروه‌هایى حمایت کردند که نتیجه آن ترویج تروریزم و ناامنى در منطقه بود.

اینیس کاسیلیده با اشاره به روند مذاکرات هسته‌اى کشورمان با ١ + ٥ ابراز امیدوارى کرد گفت‌وگوهاى جارى به راه حل مطلوبى که در برگیرنده حقوق اساسى جمهوری اسلامی ایران باشد، منتهى گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز