خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر خارجه در دیدار خداحافظی سفیر ایتالیا:

کشورهای ۱ + ۵ با کنار گذاشتن زیاده‌خواهی‌ها زمینه رسیدن به توافق جامع را فراهم سازند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۶۱۲

در هر طرح آتش‌بسی باید رفع کامل محاصره منطقه غزه در نظر گرفته شود و جامعه بین‌المللی باید از رژیم صهیونیستی بخواهد تا جنایات خود را تکرار نکند.

«لوکا جانسانتی» سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران در پایان مأموریت خود با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای گسترش همه‌جانبه مناسبات با ایتالیا قائل است، افزود: ایتالیا از جایگاه خاصی در توسعه روابط میان ایران و اتحادیه اروپا برخوردار است.

مرتضی سرمدی با اشاره به حجم بالای مبادلات بین دو کشور در سال‌های قبل، ابراز امیدواری کرد که این مناسبات به جایگاه خود بازگردد.

قائم مقام وزیر امور خارجه درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: برخی کشورهای حاضر در این مذاکرات با کنار گذاشتن زیاده‌خواهی‌ها می‌توانند زمینه رسیدن به توافق جامع را فراهم سازند.

وی با اشاره به تحولات غزه، وضعیت ساکنان این منطقه را تأسف‌بار خواند و تاکید کرد: در هر طرح آتش‌بسی باید رفع کامل محاصره منطقه غزه در نظر گرفته شود و جامعه بین‌المللی باید از رژیم صهیونیستی بخواهد تا جنایات خود را تکرار نکند.

قائم مقام وزیر امور خارجه با وسیع خواندن جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از بی‌تحرکی مجامع بین‌المللی در این رابطه انتقاد کرد و افزود: متأسفانه رژیم صهیونیستی از مصونیت آهنین برخوردار است و در قبال اقدامات خود پاسخگو نیست.

سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر وزرای امور خارجه دو کشور به پایتخت کشور مقابل ظرف چند ماه گذشته، افزایش میزان و سطح هیأت‌های مبادله شده میان دو کشور را نشانه پیمودن مسیر توسعه مناسبات میان دو کشور دانست.

«لوکا جانسانتی» با اشاره به رایزنی میان مقامات دو کشور درباره مسائل مختلف، تصریح کرد: زمینه مناسبی برای همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز