خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری: / ۲ /

پرداخت اقساط دارایی‌های بلوکه شده ایران در حال انجام است / پیگری اموال بابک زنجانی در برخی از کشورها

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۵۴

مجموعه‌ای متشکل از مسئولین ذیربط در داخل کشور این موضوع را پیگیری می‌کنند و مجموعه کشورهایی که ممکن است اموال بابک زنجانی در آن وجود داشته باشد، معرفی می‌شود.

سخنگوی وزارت‌ امور خارجه در خصوص اینکه آیا ایران توانسته از اقساط دارایی‌های بلوکه شده خود استفاده کند، گفت: روال پرداخت اقساط دارایی‌های بلوکه شده کشور براساس توافق‌نامه ژنو در حال انجام است و اینکه آیا این دارایی‌ها خرج شده یا خیر درچهارچوب سیاست‌های کلی است و اطلاعات تکمیلی را بانک مرکزی براساس آمار و ارقام تخصصی‌تر ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرضیه افخم در ادامه نشست امروز خود درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص چهارمین اجلاس مشورتی وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: اجلاس در ۲۹ خرداد در جده برگزار می‌شود و آقای سرمدی قائم مقام وزارت خارجه ریاست این اجلاس را برعهده دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با جزئیات پیگیری اموال بابک زنجانی از سوی وزیر امور خارجه توضیح داد: فعالیت‌هایی در وزارت امورخارجه و در رابطه با هماهنگی با برخی از نمایندگی‌ها به عمل آمده و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برخی مسئولیت‌ها وپیگیری‌های مربوط به این موضوع را آغاز کرده‌اند و روند کار در جریان است. اطلاعاتی که در رابطه با این موضوع متعاقبا دریافت خواهدشد در کانال‌های اداری به مسئولین ذیربط ارائه می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا در خصوص اموال بابک زنجانی در تمام کشورها این پیگیری‌ها صورت خواهد گرفت و یا اینکه تنها در کشورهایی که مظنون به آن هستند که اموال بابک زنجانی در آنجا تعبیه شده است، با بیان اینکه این پیگیری در تمام کشورها انجام نمی‌شود، خاطر نشان کرد: یک مجموعه‌ای متشکل از مسئولین ذیربط در داخل کشور این موضوع را پیگیری می‌کنند و مجموعه کشورهایی که ممکن است اموال بابک زنجانی در آن وجود داشته باشد، معرفی می‌شود. این موضوع نیز صرفا براساس مجموعه اطلاعاتی که نهادها در اختیار وزارت خارجه قرار می‌دهند، پیگیری خواهد شد.

افخم همچنین در مورد صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی مقیم نروژ و آخرین پیگیری‌هایی که در این خصوص صورت گرفته کرد: سفارت ما در نروژ وضعیت دانشجویان ایرانی را در دست پیگیری دارد ضمن اینکه چندین ملاقات با مسئولین نروژی صورت گرفته و مقامات نروژی نیز قول پیگیری داده‌اند.

وی ادامه داد: تقریبا حدود ۶۰۰ دانشجوی ایرانی در نروژ مشغول به تحصیل هستند که تعداد نزدیک به ۳۰۰ مورد ادامه تحصیل به مقامات نروژی اعلام شده که قریب درخواست کنندگان در داخل کشور بوده و کمتر از ۶۰ نفر نیز در نروژ اقامت داشته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در رابطه با این موضوع خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است طی چندین سال گذشته براساس تحریم‌های غیر قانونی برخی محدودیت‌ها در ادامه تحصیل برای برخی از رشته‌ها اعمال شده که برخی دانشجویان ایرانی نیز علاقه‌مند به تحصیل در این رشته‌ها بودند.

افخم افزود: درخواست ۴ نفر از دانشجویان مقطع دکتری برای صدور روادید دردست پیگیری است وامیدواریم که با این پیگیری‌ها مشکلات مربوط به تمدید روادید این دانشجویان برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص طرحی که اخیرا تحت عنوان بازرسی از سفارتخانه‌ها در مجلس به تصویب رسید گفت: وزارت امور خارجه از چنین رفت و آمدهایی از سوی نمایندگان مجلس استقبال می‌کند و از هر اقدامی که در چهارچوب حمایت از وزارت خارجه صورت گیرد، استقبال می‌کند. این موضوع نیز قطعا اقدامی خواهد بود که کمک می‌کند نمایندگان در چهارچوب وظایف خود بتوانند با این وزارت‌خانه همکاری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سفر امیرعبدالهیان به مصر و جزئیات آن توضیح داد: درچهارچوب دعوتی که از آقای روحانی به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب مصر به عمل آمد، آقای امیرعبدالهیان به نمایندگی از جانب ایران در این مراسم شرکت کردند. ضمن اینکه ما نیز همواره اعلام کرده‌ایم که کشور مصر یکی از کشورهای مسلمان در منطقه است که حضور نیروهای مختلف در حوزه‌های گوناگون یک مصر قوی را رقم خواهد زد.

وی درادامه این مطلب افزود: امیدواریم رای و آرای مردم مصر در صحنه‌های مختلف منتقل شود.

افخم همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با پرداخت شش قسط دارایی‌های بلوکه شده کشور و اینکه آیا کشور توانسته از این دارایی‌ها استفاده کنند گفت: روال پرداخت اقساط دارایی‌های بلوکه شده کشور براساس توافق‌نامه ژنو در حال انجام است و اینکه آیا این دارایی‌ها خرج شده یا خیر درچهارچوب سیاست‌های کلی است و اطلاعات تکمیلی را بانک مرکزی براساس آمار و ارقام تخصصی‌تر ارائه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز