خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس لبنان:

دستاوردهایی ایران در مذاکرات هسته‌ای قابل ستایش است

کد خبر : ۱۴۶۷۷۴

اگر‌چه بازار کشورهای عربی پیش از بازار اتحادیه اروپا شروع به کار کرده است، اما الان می‌بینیم اروپا کجا و ما کجاییم.

رییس‌مجلس لبنان دستاوردهایی ایران در مذاکرات هسته‌ای را قابل ستایش ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نبیه بری رئیس مجلس لبنان در نهمین کنفرانس اتحادیه سازمان مجالس همکاریهای اسلامی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با همزمانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری اجلاس کشورهای اسلامی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در اوج پایداری خود در مقابل جنگهای دیپلماتیک، ‌تحریم‌ها و جنگهای اقتصادی قرار دارد.

وی افزود: این مقاومت را به رهبر رئیس‌جمهور رئیس‌مجلس و مردم ایران تبریک می‌گویم وبه دوستان خود که در وقت تنگی کنار ما بودند درود می‌فرستم و ازآن‌ها به خاطر آنکه همچنان بر پیمان خودایستاده‌اند تبریک می‌گویم

رئیس مجلس لبنان ادامه داد: دستاوردهایی که ایران در مذاکرات هسته‌ای داشته است قابل ستایش است و ورود به مذاکرات راه را به سوی راه حلهای سیاسی بازکرد و این مذاکرات در مسئله سوریه نیز منعکس شد.

وی درخصوص مذاکرات سوریه عنوان کرد: این مذاکرات باید با حضور کشورهای ۵ + ۲ برگزار شود که آن‌ها شامل: روسیه، آمریکا، ایران، عربستان، ترکیه، اتحادیه اروپا والبته طرفهای سوری است.

نبیه بری تروریسم صهیونیست را رسمی دانست و عنوان کرد: اکنون شاهد تروریسم دولتی هستیم که اسرائیل به آن دست یازیده است و با اشغال فلسطین، لبنان هزاران فلسطینی را به قتل می‌رساند و ساخت دیوار حائل‌نژاد پرستی را ادامه می‌دهد.

رئیس مجلس لبنان خاطر نشان کرد: تروریست صهیونیستی تلاشهای دائمی برای تغییر هویت فلسطین وهتک حرمت اماکن مسیحی و مسلمانان انجام می‌دهد.

وی با محکوم کردن تروریسم اسرائیلی عنوان کرد: باید تلاش کنیم پیمان اسلامی برای جلوگیری از ادامه تعرضات اسرائیلی ایجاد کنیم.

وی افزود: باید از حکم پادشاه عربستان که پیوستن به گروههای تروریستی را حرام کرده است استقبال کنیم.

وی خطاب به حاضرین در کنفرانس اجلاس مجالس کشورهای اسلامی اظهار کرد: برگزاری اجلاس در این شرایط اقتضا می‌کند روابطمان را بازسازی کنیم اگر‌چه به شکل مصلحت آمیز.

وی در بیان پیشنهاد خود درخصوص برپایی بازار مشترک اسلامی عنوان کرد: کشورهای اسلامی می‌توانند با احداثمناطق آزاد و بنادر اقتصادی در افزایش حجم مبادلات بازرگانی و با از میان بردن موانع دست وپاگیر نقش بزرگی را ایفاکنند.

رئیس مجلس لبنان ادامه داد: اگر‌چه بازار کشورهای عربی پیش از بازار اتحادیه اروپا شروع به کار کرده است، اما الان می‌بینیم اروپا کجا و ما کجاییم.

نبیه بری با بیان اینکه ما چشم دوخته‌ایم ایرانیان بتوانند روند دموکراسی خودرا حفظ کنند اظهار کرد: امیداوریم سوریه سلامت خودرا بازیابد و مسئله فلسطین نیز حل شود و پایگاه خودرا دوباره به دست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز