خبرگزاری کار ایران

رضایی خبر داد:

افزایش سطح زیر کشت خرمای استان سمنان به ۱۴۳ هکتار

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۱۳۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مجموع سطح زیرکشت خرمای استان به ۱۴۳ هکتار رسید.

به گزارش ایلنا از سمنان، لطف الله رضایی با بیان اینکه کشت خرما در سال‌های اخیر در استان سمنان توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است، اظهار داشت: امسال با صرف ۷۲۳ میلیون ریال اعتبار دولتی و اختصاص یارانه نهال برای توسعه ۲۰ هکتار نخلستان جدید مجموع سطح زیر کشت خرمای استان به ۱۴۳ هکتار رسید.

وی گفت: استان سمنان با شرایط اقلیمی متنوع از کشت و پرورش محصولات سردسیری در مناطق شمالی تا تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری در مناطق جنوبی طیف وسیعی از محصولات باغی با کیفیت را تولید می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به کشت خرما در استان سمنان گفت: کشت و کار خرما در این استان به طور عمده در منطقه طرود شاهرود و معلمان دامغان انجام می گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: ارقام زیر کشت خرما در استان سمنان عمدتاً رقم کبکاب با کیفیت بسیار مطلوب بوده و از ارقام جدید کشت بافتی مانند رقم پیارم و مجول نیز استقبال شده است.

وی با بیان اینکه کار برداشت خرما از اوایل شهریور ماه آغاز شده اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵۰ تن خرما به ارزش ۷۰ میلیارد ریال از باغات خرمای استان سمنان برداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز