خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

اولین نشست شورای عشایری استان سمنان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۶۱

اولین نشست شورای عشایری استان با حضور استاندار سمنان، معاونین برنامه ریزی و اشتغال و امور عمرانی استانداری ومدیران دستگاههای اجرایی مرتبط دراستانداری سمنان برگزار شد.

در این جلسه، استاندار سمنان بحثامور عشایر را مهم دانست و اظهار داشت: عشایر نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارند و باید با دقت و توجه بیشتر مسائل و مشکلات این عزیزان رفع گردد.

به گزارش ایلنا، محمد وکیلی افزود: در خصوص مباحثعمرانی آب، راه و… و اموری که تاثیرات جدی بر وضعیت مناطق عشایری دارند توسط معاونت امور عمرانی و دفتر فنی پیگیری شود.

در ادامه با دستور استاندار سمنان مقرر شد در کمیسیونی مباحثبهداشتی و سلامت عشایر استان بررسی شود و در این خصوص مدیریت بحران، تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی و دستگاههای مرتبط این مباحثرا پیگیری کنند.

همچنین استاندار سمنان افزود: با توجه به شرایط اسکان عشایر در نقاط دور و از راه هوایی مباحثامدادی و درمانی آنها پیگیری شود.

محمد وکیلی با اشاره به نیاز مهم و اساسی عشایر جهت اطلاع از وضعیت آب و هوا برای پیشگیری از آسیب ها و خسارات ناشی از بارش بر اطلاع رسانی وضعیت هواشناسی از طریق ارسال پیامک تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به پوشش ماهواره ای تلفن که در اغلب نقاط استان وجود دارد، ضروری است شماره تماس عشایر در اختیار هواشناسی استان قرار گرفته تا اطلاع رسانی درستی انجام شود تا شاهد حوادثکمتری در این بخش باشیم.

وکیلی همچنین باتاکید بر خدمات بیمه ای عشایر از مسئولین بیمه تامین اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و اشتغال استاندار خواست تا این مباحثرا پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه دامپروری و دام سرمایه های ما هستند بر لزوم دقت بیشتر عشایر بر نگهداری و پیشگیری از آسیب ها به دام‌ها تاکید کرد و افزود: چوپانی شغل شریفی است و عشایر باید در این زمینه از افرادی که تخصص در امر دام و دامپروری دارند بهره مند شوند.

استاندار سمنان اضافه کرد: هنور فرهنگ کار در جامعه به درستی تعریف نشده است باید افرادی که در زمینه دامپروی تحصیلات دانشگاهی دارند ساماندهی شده و عشایر ما باید این امر را در بحثنگهداری از دامها مورد توجه قرار دهند و مشکلات عشایر باید در این زمینه حل شود.

استاندار سمنان پس از ارائه گزارش توسط مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص ارائه خدمات به عشایر و بررسی به موقع وضعیت بهداشت دام و دامپروری های عشایر استان افزود: دامپزشکی استان تاکنون توانسته اقدامات مطلوبی انجام بدهد و امید است با توجه به وضعیت خشکسالی و در نظر گرفتن شرایط دامها و استفاده از مکمل ها از خسارات ناشی از تلفات دام جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز