خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر میراث فرهنگی در دانشگاه سمنان:

استان سمنان برای توسعه گردشگری نیازمند توسعه محصولات جدید است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۲۵۸

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دانشگاه سمنان گفت: توسعه محصولات جدید و تولید محتوا در زمینه معرفی استان سمنان با استغفاده از روشهای متنوع دو اقدام مهم و مورد نیاز برای رسیدن استان سمنان به جایگاه واقعی گردشگری است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر شالبافیان معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در نشست تخصصی گردشگری در برنامه هفتم توسعه که به همت اندیشکده حکمرانی استان در دانشگاه سمنان برگزار شد گفت: سمنان از ظرفیت‌های متنوع گردشگری، خصوصا در حوزه میراث ناملموس برخوردار است و اگر بخواهد به جایگاه واقعی خود برسد باید به توسعه محصولات جدید توجه نماید .

شالبافیان با اشاره به اینکه نه معبری به مقصد تبدیل می شود قبل از اینکه چیزی برای ارائه داشته باشد و نه انگیزه ماندگاری وجود دارد افزود : نیاز داریم ظرفیت های استان و شهر سمنان به محصول تبدیل شود.

معاون گردشگری  وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای مثال بیشترین تنوع غذاهای نانی در استان سمنان است و این مورد می‌تواند به محور یک رویداد  و محصول تبدیل شود.

شالبافیان ادامه داد: طرح جامع سمنان برای موفقیت در حوزه گردشگری باید به این سوال که  چه محصولات گردشگری جدیدی می تواند ایجاد شود، پاسخ دهد.

وی افزود: معرفی مشاهیری که در استان سمنان هستند و اینکه اولین روزنامه نگار خانم در کشور از استان سمنان بوده است و ... همه اینها گزینه هایی هستند که به فراوانی در استان سمنان وجود دارد و می تواند یک محور جدید برای  گردشگری استان سمنان باشد.

معاون گردشگری  وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد : نکته دوم ، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان است.

شالبافیان اظهار داشت: تولید محتوا در زمینه معرفی استان سمنان با استفاده از روشهای متنوع و نیز استفاده از توانمندی‌های پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و اساتید و اعضای هیات علمی بسیار کمک کننده است.

شالبافیان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند به کمک استان سمنان  بیاید عضویت سمنان به عنوان عضو هیات موسس اتحادیه شهرهای جاده ابریشم است، که خود دانشگاه سمنان با توجه به وجود دانشکده گردشگری می‌تواند در زمینه تبادل استاد و دانشجو از آن استفاده کند.

شالبافیان به عضویت ایران به عنوان یکی از کشورهای طرح(مقاصد مورد تایید به دولت چین ) اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح ورود چینی ها به کشور بیشتر خواهد شد و سمنان ظرفیت این را دارد که بخشی از مسافران و گردشگران چین را بپذیرد.

سعدالدین سرپرست دانشگاه سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه ، آموزش عالی و گردشگری ، دو محور توسعه در استان سمنان است گفت: با عنایت به زیر ساخت‌های موجود در استان و شهر سمنان، تعریف پروژه های پژوهشی در راستای جذب گردشگر و توسعه فرهنگ جای کار بسیاری وجود دارد.

سعدالدین افزود: دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان نیز به همین منظور مستقل شده است و امیدواریم در زمینه گردشگری هم به لحاظ جذب اعضای هیات علمی ، هم انجام طرح های پژوهشی ومسائل توسعه ای در فضای دانشجویان بین الملل و پرورش دانشجویان متخصص برای نیروهای کار در آینده بر اساس مبانی علمی جهش خوبی را شاید باشیم.

سعدالدین افزود: دانشکده گردشگری نیازمند هتل گردشگری آموزشی است تا دانشجویانی متخصص در حوزه گردشگری تربیت کند.

کارگاه های موانع سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی، الزامات معبر به مقصد شدن استان ،زیر ساخت های گردشگری (اقامتگاه ، جاده ، مجتمع های خدماتی و ... ) ظرفیت جاده ابریشم در توسعه گردشگری کشور و استان سمنان و راهکارهای ظرفیت سازی برای توسعه صنایع خلاق و دانش بنیان نیز در ابتدای این نشست با حضور اندیشمندان و فعالین صنعت  گردشگری  استان برگزار شد و  دبیران کارگروه های پنج گانه در ابتدای بخش دوم نشست ،  چالش ها و راهکارهای ارائه شده را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز