خبرگزاری کار ایران

پذیرش 35 نفر از ۷ استان در طرح ۵۵ روزه حفظ قرآن کریم در دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۳۲

35 قرآن آموز از 7 استان مختلف کشور در طرح 55 روزه حفظ قرآن کریم در دامغان پذیرش شدند.

به گزارش ایلنا از سمنان، ابوالفضل الیاسی حافظ کل قرآن کریم صبح امروز 7 تیرماه در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر با حافظان قرآن کریم بیان کرد: با توجه به استعلاماتی که از آموزش و پرورش دامغان گرفتیم فقط 10 با حفظ قرآن انس دارند.

وی ادامه داد: استان سمنان از نظر قرآن و حفظ این کتاب آسمانی جایگاه چندانی در کشور ندارد.

الیاسی ادامه داد: طرح 55 روزه حفظ قرآن کریم از 10 تیرماه آغاز خواهد شد که تامین هزینه‌های آن از عمده مشکلات این طرح است.

وی افزود: از 7 استان کشور همچون خراسان، کهکلویه و بویراحمد، زنجان و... مصاحبه دادند و برای این طرح پذیرفته شدند.

این حافظ قرآن یادآور شد: اساتیدی که برای این طرح درنظر گرفتیم از اساتید برجسته قم هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این طرح 170 میلیون تومان هزینه در بر دارد، اضافه کرد:  مبلغ 20 میلیون تومان از این هزینه را از قرآن آموزان دریافت می کنیم و مابقی نیز انتظار است دستگاه‌های فرهنگی و خیرین همکاری کنند.

در ادامه مجتبی ایمانیان رئیس شورای شهر دامغان گفت: در یک ارزیابی اجمالی متوجه این نکته ساده اما مهم خواهیم شد که حافظان قرآن در جامعه ایران در حال گذار تاریخی می باشند و آرام آرام به شکل تخصصی و حرفه ای به این مقوله وارد می شوند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر از نیروهای ارزشی هستند، بیان کرد: نگاه غالب شورای شهر و شهرداری مشارکت در برنامه‌های فرهنگی است.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: اعضای شورا تا جایی که قانون اجازه داده باشد مشارکت و کمک به طرح‌های فرهنگی و قرآنی را در زمره برنامه‌های خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان امام جمعه دامغان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم در این طرح طی دو ماه 4 جزء قرآن حفظ می شود.

وی بیان کرد: هرچند شاید برخی نوجوان ها نتوانند 4 جزء را حفظ کنند اما همین که در مسیر حفظ قرآن قرار می‌گیرند ارزشمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز