خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:

بیش از یک هزار هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۸

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود ۱۰۲۲ هکتار کشت انواع گیاهان دارویی در استان خبر داد.

ایلنا - سمنان: مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود ۱۰۲۲ هکتار کشت انواع گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: سالانه حدود ۱۴۴۷ تن محصول از این گیاهان در استان برداشت می‌شود.

به گزارش ایلنا، لطف الله رضایی افزود: فلفل ادویه‌ای با ۴۵۰ هکتار، زیره سبز با ۴۱۱، زعفران با ۶۸، کرچک با ۲۰ و نعناع با ۱۸ هکتار بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان را دارا هستند.

رضایی بیان کرد: آویشن، گشنیز، شوید، رزماری، بابونه، آلوئه ورا، از دیگر گیاهان دارویی غالب کشت شده در استان هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآوری کرد: از نظر میزان تولید فلفل ادویه‌ای با ۹۰۰ تن، زیره سبز با بیش از ۲۷۰، کرچک با ۸۰ و الوئه ورا با ۴۹ تن، بیشترین میزان تولید در استان را دارند.

رضایی درباره سیاست‌ها و برنامه‌های در حال اجرا برای توسعه گیاهان دارویی در استان گفت: تدوین و ابلاغ دستور العمل طرح ساماندهی تولید، فراوری و بازار رسانی گیاهان دارویی، تشکیل کارگروه استانی و شهرستان به صورت ماهانه، برنامه ریزی برای کشت گیاهان دارویی در سطح ۱۷۵ هکتار در قالب ساماندهی خوشه‌های تولید، تغییر الگوی کشت بخشی از مجتمع‌های گلخانه‌ای به کشت گیاهان دارویی با رویکرد گل محمدی در سطح ۲۵ هکتار، برنامه ریزی برای استقرار صنایع فراوری و بسته بندی گیاهان دارویی، ورود شرکت‌های سرمایه گذار در خصوص پشتیبانی و ضمانت خرید از مهم‌ترین این سیاست هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز