خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا عنوان شد؛

۱۴ هزار نفر عضو کتابخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان هستند / وجود 25 باب کتابخانه در مساجد روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۳۳۸

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر عضو کتابخانه مساجد استان هستند.

حجت الاسلام سیدعلی موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا سمنان، با بیان اینکه عمران و آبادانی مساجد به دو صورت مادی و معنوی است، اضافه کرد: هراقدامی که باعث حضور مردم در مسجد شود از زیرمجموعه های عمران معنوی مساجد به حساب می آید.
موسوی به بیش از ۲۴۹ هزار عنوان کتاب در کتابخانه های مساجد استان سمنان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار نفر عضو کتابخانه مسجد استان هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، مهمترین و با ارزش ترین کار در مسجد را دعوت و سوق دادن جوانان به مسجد عنوان کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اقداماتی که انجام می دهند موجب جذب کودکان و نوجوانان به مسجد می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ اثر در طرح «صدای کتاب» و ۳۱۵ اثر در طرح «خلاصه نویسی کتاب» به کانون فرهنگی هنری مساجد ارسال شده است، اضافه کرد: تاکنون ۴۲۸ برنامه «شنبه های کتاب(معرفی کتاب)» در سطح استان برگزار شده است.

موسوی از فعالیت ۲۶۶ کانون مسجد با ۲۰ هزار عضو و ۸۸ کتابخانه در مساجد استان سمنان خبر داد و خواستار تامین و اختصاص اعتبارات مورد نیاز به کانون های فرهنگی هنری شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان»، ترویج کتاب و کتابخوانی، توزیع ۱۲هزار بسته گوشت گرم بین محرومان، اجرای طرح های فرهنگی هنری در روستاها، اجرای طرح تلاوت نور و تفسیر کوتاه، طرح سه شنبه های تکریم از فعالیت ها و برنامه های کانون مساجد استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، اجرای جشنواره روستایی «به توان مردم» در۲۰  نقطه روستایی، اجرای طرح تربیتی «چهره به چهره» و «چکامه» در کانون های استان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی توسط  ۲۵ مربی، اجرای طرح «سفیران اجتماعی»، اجرای طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآن»، اجرای طرح «درختکاری» در اکثر کانون های مساجد و برگزاری نشست علمی کنگره ملی امام سجاد (ع) در این استان را از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: بیش از ۷هزار متر مربع مساحت کتابخانه های مساجد این استان است که ۲۵ باب کتابخانه در مساجد روستایی وجود دارد.

موسوی با اشاره به ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این کانون ها در سال ۱۳۷۱ به دنبال طرح مقابله با شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربیت و کادرسازی برای اسلام و انقلاب و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی تاسیس شده اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز