خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی ۱۰۱ پایگاه سنجش بینایی در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۸۳

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان سمنان از راه‌اندازی ۱۰۱ پایگاه سنجش بینایی در استان سمنان در راستای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم خبر داد.

ایلنا - سمنان: معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان سمنان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کودکان سه تا شش سال می‌توانند با حضور در ۱۰۱ پایگاه سنجش بینایی که در استان سمنان راه‌اندازی شده است، در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، محمد نسیمی از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهدهای کودک، آمادگی‌ها و خانه‌های بهداشت این استان به منظور پوشش حداکثری جامعه هدف خبر داد و گفت: در روزهای اخیر، این مراکز به خوبی مهیای حضور کودکان شده است.

این مسئول افزود: بر اساس آمار دریافت شده از اداره کل ثبت احوال استان سمنان، بیش از ۲۵ هزار کودک سه تا شش سال در این استان واجد شرایط شرکت در طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند.

نسیمی اضافه کرد: خانواده‌ها باید در این راستا مشارکت خوبی داشته باشند تا همه کودکان بتوانند آزمایش‌های بینایی‌سنجی را پشت سر بگذارند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: آمار کودکان شرکت کننده در این طرح در سال گذشته با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته مناسب بود و به بیش از ۱۷ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه ضرورت اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) باید بیشتر در جامعه تبیین شود، بر لزوم مشارکت همه خانواده‌ها و مسئولان در راستای اجرای این طرح در استان سمنان تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز