خبرگزاری کار ایران

یک روانپزشک بیماران سرطانی:

50درصد مبتلایان به سرطان روان درمانی نمی‌شوند / تاثیر افسردگی در مرگ زودتر مبتلایان به سرطان

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۳۹

یک روانپزشک مرتبط با بیماران سرطانی گفت: روان درمانی یکی از بخش های مهم درمان سرطان است و چنانچه مورد توجه قرار نگیرد روند درمان بیمار نیز با چالش های فراوانی مواجه می شود.

به گزارش ایلنا ،  منیر حداد با اعلام این مطلب افزود: 50 در صد ییماران سرطانی که دچار بیماری های اعصاب هستند مورد توجه قرار نمی گیرند و بیماری آنها شناخته نمی‌شود در نتیجه وقتی بیماری روان یک فرد سرطانی تحت درمان قرار نگیرد در سیر درمان اثر منفی می گذارد و بیمار درمان خود را پیگیری نمی کند.

این روانپزشک گفت:بیماری سرطان و اثرات ناشی از آن صرفاً محدود به بیمار نبوده بلکه اثرات وسیعی را بر زندگی مراقبت کنندگان بجا می‌گذارد.

وی گفت:بیمارانی که دچار سرطان هستند بعد از این که با بیماری خود آشنا می شوند معمولا دغدغه اضطراب استرس و شوکی به آنها وارد می شود که ممکن است نتوانند آن را به راحتی هضم  کرده و با آن کنار بیایند که این مسئله زمینه‌ای برای شروع بیماری هایی مانند افسردگی است و نیازمند درمان است.

این روانپزشک با اشاره به این که افسردگی سبب افزایش مرگ در میان بیماران سرطانی می‌شود ادامه داد: افسردگی بخصوص در مرگ بیماران سرطان خون، روده، پانکراس و پروستات بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: هر تیم درمان سرطان نیازمند یک مشاور روانپزشک است تا با تعدیل وضعیت روانی بیماران ، سرعت بهبود بیماری را افزایش داده و احساس رضایت و آرامش بیمار و اطرافیان را فراهم آورد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز