خبرگزاری کار ایران

افزایش امید در مبتلایان به سرطان روده

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۳۳

عضو انجمن علمی سرطان ایران گفت: روش های جدید درمان امیدواری بیماران سرطانی را به زندگی افزایش داده است.

به گزارش ایلنا،حمیدرضا دهقان منشادی با اشاره به روش های درمان روده در کشور افزود: سرطان‌های روده پس از سرطان پروستات و معده سومین سرطان رایج در مردان است که  با روش‌های جدید درمانی می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد : همه افراد بالای 50 سال سالانه یک نوبت باید از طریق آندوسکوپی به عنوان روش تشخیص اولیه برای کنترل سرطان های دستگاه گوترش استفاده کنند و افرادی که در خانواده یک نفر بیمار مبتلا به سرطان دارند باید 10 سال زودتر به فکر کنترل سرطان باشند.

این رادیوآنکولوژیست افزو د : درمان سرطان‌های کولورکتال (روده ای) در حال حاضر با بهره گیری از تکنیک های نوین پرتودرمانی از جمله IMRT به راحتی قابل انجام است و بیماران بدون نیاز به سفر خارج از کشور می‌توانند در داخل کشور به این درمان دست پیدا کنند.

وی همچنین یادآور شد یکی دیگر از انواع بیماران سرطانی، سرطان دستگاه تناسلی زنان و تومورهای دهانه رحم ، رحم و تخمدان‌ها از تومورهای نسبتا شایع در خانم ها محسوب می شوند. خانم ها در سنین باروری در معرض تومورهای دهانه رحم قرار دارند. امروزه مشخص شده علت بیش از 95% از این تومورها ویروس HPV یا پاپیلوما است. خوشبختانه با شناسایی و معرفی واکسن ضد ویروس HPV امروزه این بیماری به میزان بسیار زیادی قابل پیشگیری است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته واکسن گارداسیل به صورت یک واکسن اجباری برای دختران بالای 11 سال تزریق می شود. در کشور ما به صورت سه نوبت تزریق در ماه های صفر ، یک و شش است. در کشور ما هنوز اجباری نیست ولی با توجه به میزان پیشگیری که این واکسن در سرطان دهانه رحم انجام می دهد به همه دختران و خانم های در سنین باروری تزریق این واکسن توصیه می شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز