خبرگزاری کار ایران

پایش مدوام نحوه فروش تجهیزات و ملزومات مشمول ارز دولتی

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۴۰۴

رییس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی از پایش مدوام تجهیزات و ملزومات مشمول ارز دولتی از سامانه توزیع و با بازرسی های دوره ای خبر داد.

به گزارش ایلنا، جمال تولی، رییس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی درخصوص دریافت ارز توسط دستگاه های پزشکی و فروش 4 تا 5 برابری آنها بیان کرد: مطابق مصوبه شماره 63793/ت55633 هـ مورخ 97/05/16 صرفا تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری مشمول دریافت ارز سیستم بانکی می باشند که فهرست مذکور باید توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی گذاشته شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه فوق، فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری مشمول دریافت ارز سیستم بانکی تهیه و در اختیار بانک مرکزی گذاشته شده است و طبق این مصوبات تجهیزات (دستگاه های) پزشکی سرمایه ای، مشمول دریافت ارز نیمایی می شوند.

رییس اداره نظارت و بازرسی تجهیزات پزشکی ادامه داد: درخصوص ملزمات مصرفی مشمول ارز رسمی، در بازرسی های دوره ای، نحوه و قیمت فروش اقلام بررسی و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع به مراجع ذیربط منتقل می شود.

تولی گفت: در همین راستا شعبه تعزیرات حکومتی به منظور رسیدگی سریع و موثر بر تخلفات گرانفروشی در اداره کل تجهیزات پزشکی مستقر می باشد و در صورتی که شکایتی دال بر گرانفروشی مطرح باشد، بلافاصله رسیدگی می شود.

رییس اداره نظارت و بازرسی تجهیزات پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رفت دبیر انجمن رادیولوژی ایران مطالبات خود را درخصوص افزایش تعرفه از مسیرهای قانونی پیگیری کرده و از ارائه اطلاعات غیر دقیق به اذهان عمومی خوداری می کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز