خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

ابتلای ۶۷ درصد مبتلایان به ایدز در فارس از طریق اعتیاد تزریقی / سالانه تا ۳۰۰ مورد شناسایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۷۹۹

در استان فارس در سال به طور متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد شناسایی می‌شود / مبتلایان با ایدر تنها ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان در ماه برای مصرف دارو هزینه می کنند.

مدیربرنامه های ایدز در استان فارس گفت: اگر استان فارس ۵ هزار نفر فرد مبتلا را شناسایی کرده است به معنای این نیست که رشد بیماری ایدز در استان فارس بالا رفته است بلکه به این معنا است که مسئولین کار بیشتری در این استان انجام داده اند و توانسته اند مبتلایان را شناسایی کند و آمار دقیق تری را بدست بیا. ورند.

پروین افسر کازرونی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آمار مبتلایان به ایدز در شیراز گفت: در ابتدا باید بیان کنم که آمار مبتلایان به ایدز و در حقیقت افرادی که در کل کشور شناسایی شده اند، ۲۹ هزار نفر است. در شیراز این آمار ۵ هزار نفر است، اما آمار هایی که اعلام می شود به این معنی نیست که همه مبتلایان به ایدز در کشور شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه کل موارد مبتلایان به ایدز در کشور بین ۸۰ هزار تا ۱۱۰ هزار نفر تخمین زده می شود، گفت: یعنی تعداد زیادی افراد آلوده به ویروس HIV در کشور حضور دارند که هنوز شناسایی نشده اند. مهمترین اصلی که موجب شده است ما بتوانیم آمار دقیق تری را از مبتلایان به ایدز در شیراز بدست بیاوریم، آموزش و اطلاع رسانی و احساس امنیت و محرمانه بودن اطلاعات فرد است.

مدیربرنامه های ایدز در استان فارس با بیان اینکه هر استانی که بیشتر در این زمینه ها فعالیت کند، بیشتر می تواند افراد مبتلا به ایدز را شناسایی کند، افزود: مساله این است که اعلام آمار دقیق تر به معنای آلوده تر بودن آن منطقه نیست. اگر استان فارس ۵ هزار نفر فرد مبتلا را شناسایی کرده است، به معنای این نیست که رشد بیماری ایدز در استان فارس بالا رفته است؛ بلکه به این معنا است که مسئولین کار بیشتری در این استان انجام داده اند و توانسته اند مبتلایان را شناسایی و آمار دقیق تری را بدست بیاورند.

وی تاکید کرد: در استان فارس در سال به طور متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد شناسایی می شود. ما تمام تلاشمان این است که افراد مبتلا را بیشتر شناسایی کنیم، چرا که این مساله مهمترین اصل برای پیشگیری و کنترل انتقال بیماری است.

وی درباره علت اصلی انتقال ایدز در استان فارس گفت: درصد عمده انتقال ایدز در استان فارس اعتیاد تزریقی است و آمار ۶۷ درصد را شامل می شود، ۱۸ درصد افراد نیز از طریق رابطه جنسی مبتلا شده اند. اما بررسی ها نیز نشان می دهد، میزان انتقال ایدز از طریق روابط پرخطر در حال افزایش است.

مدیر برنامه های ایدز در استان فارس همچنین درباره هزینه درمان این بیماری نیز گفت: مبتلایان با ایدر تنها ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان در ماه برای مصرف دارو هزینه می کنند. برخی از مراحل درمان آنها مانند بخشی از آزمایش ها رایگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز