خبرگزاری کار ایران

تجهیز ۹ هزار تخت بیمارستانی در صورت تامین بودجه

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۵۰

بعضی از بیمارستان‌های نقاط محروم با وجود داشتن تخت، نتوانستند خدمات مناسبی به مردم ارایه دهند و با تجهیز این بیمارستان‌ها و حضور نیروهای متخصص امیدواریم در این مناطق خدمات پزشکی و درمانی به خوبی ارائه شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تامین بودجه، ۹ هزار تخت بیمارستانی در چند ماه آینده تجهیز می‌شود.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی افزایش تخت‌های در دسترس و استفاده بهینه از تخت‌های موجود را دو سیاست اصلی وزارت بهداشت دانست وافزود: از لحاظ توزیع چندان مشکل اساسی نداریم و خوشبختانه در سه دهه اخیر توزیع در استان‌ها به صورت متعارف بوده، البته تراکم در شهرهای بزرگ بیشتر است.

وی ادامه داد: بعضی از بیمارستان‌های نقاط محروم با وجود داشتن تخت، نتوانستند خدمات مناسبی به مردم ارایه دهند و با تجهیز این بیمارستان‌ها و حضور نیروهای متخصص امیدواریم در این مناطق خدمات پزشکی و درمانی به خوبی ارائه شود.

وی با اشاره به جلسه مشترک اخیرش با «محمد باقر نوبخت» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در این جلسه قرار شد در صورت فراهم شدن شرایط از لحاظ بودجه، ۹هزار تخت بیمارستانی تجهیز و راه اندازی شود و امیدواریم در یک فاصله چند ماهه بتوانیم این تخت‌ها را وارد چرخه و از آن‌ها استفاده کنیم.

حریرچی در مورد رایگان شدن شیمی درمانی برای اقشار آسیب پذیر گفت: در این حوزه نیز محدودیت بودجه‌ای داریم و قرار است این موضوع در مرحله اول، برای بیماران تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بیماران مستضعف اجرا شود که زمان آن اعلام می‌شود.

وی همچنین در مورد حضور پزشکان عمومی در روستا‌ها گفت: هم اکنون درهمه روستاهایی که باید پزشک داشته باشیم، پزشکان فعال هستند و این موضوع، خدمتی مهم در دولت تدبیر و امید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز