خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی خبر داد:

رشد ۸۰ درصدی تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۱۵

هم‌اکنون دو هزار و ۷۸ اورژانس ۱۱۵ در قالب پایگاه‌های شهری و روستایی در سطح کشور فعالیت دارند.

رییس مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور گفت: تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در سطح کشور ۸۰ درصد در طول چند سال اخیر رشد یافته است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، امین صابری‌نیا در حاشیه گردهمایی مدیران حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور افزود: هم اکنون دو هزار و ۷۸ اورژانس ۱۱۵ در قالب پایگاه‌های شهری و روستایی در سطح کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار ناوگان آمبولانس در سطح کشور فعالیت دارند، افزود: یک هزار آمبولانس از این تعداد فرسوده می‌باشند و با خرید آمبولانس جدید باید تعویض شوند.

صابری‌نیا از کمبود هفت هزار نیروی پرسنل اورژانس در سطح کشور خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت امداد رسانی و خدمات پیش بیمارستانی با تامین نیروی انسانی میسر است.

رییس حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر متوسط روزانه به چهار نفر در سطح کشور به وسیله اورژانس هوایی که از مردادماه امسال فعالیت خود را در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز کرده، امداد رسانی می‌شوند.

وی خرید «مدیکوپ‌تر» را از برنامه‌های اورژانس هوایی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از بالگردهای ترابری برای انتقال بیماران در اورژانس هوایی استفاده می‌شود.

به گفته وی، مدیکوپ‌تر‌ها بالگردهای اختصاصی برای حمل ونقل بیماران و امدادرسانی هستند.

وی در پایان گفت: سطح بندی کیفی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی و نهادینه کردن علم مدیریت EMS در حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور از اقدامات در حال انجام است.

بیست و ششمین گردهمایی مدیران حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز