خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

جلوگیری از تبلیغات مضر و دروغین

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۵۸

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه و در راستای جلوگیری از تبلیغات مضر و رو به رشد، نقش مهمی دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری و تاکید کرد که با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تبلیغات مضر و دروغین جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «سید حسن هاشمی» در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در حوزه بهداشت و پیشگیری منوط به در نظر گرفتن آموزش و پرورش به عنوان جامعه هدف است، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه و در راستای جلوگیری از تبلیغات مضر و رو به رشد، نقش مهمی دارد.

هاشمی در جلسه انعقاد تفاهم نامه جامع «فرهنگ و سلامت» با بیان اینکه ما به عنوان متولیان سلامت، در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های زیادی داریم، گفت: طی یکسال و اندی از راهنمایی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار بهره بردیم و امیدواریم هم در بخش دانشجویی و آموزشی و هم در بخش عمومی که با مردم مرتبط است از کمک‌های این وزارتخانه بهره بگیریم تا سلامت ایرانیان بیش از پیش تضمین شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بدون تردید برای تحقق اهدافمان در حوزه بهداشت و درمان بدون همکاری‌های بین بخشی، به انجام ماموریت‌هایمان قادر نیستیم چون وزارت بهداشت در بهترین سطح از ارایه خدمات، می‌تواند فقط ۲۰ درصد از سلامت مردم را تامین کند.

هاشمی، همکاری‌های بین بخشی به ویژه در حوزه فرهنگ و ارشاد را دارای اهمیت زیاد عنوان کرد و گفت: تمام کاستی‌ها در حوزه سلامت به ویژه در امر پیشگیری و بهداشت ناشی از کاستی‌های فرهنگی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سیاست گذاران و مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که کاهش بار بیماری‌ها در جامعه به فرهنگ سازی در زمینه اصلاح سبک زندگی نیاز دارد.

وی گفت: اگر در حوزه فرهنگ بین همه دستگاه‌ها اتفاق نظر و هم افزایی وجود داشته باشد، این امر به توسعه و حفظ آرامش مردم در جامعه منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی بدون ارتقاء فرهنگ می‌سر نیست، خاطرنشان کرد: معضلات عمده جامعه از قبیل آلودگی هوا، استعمال دخانیات و قلیان، تصادفات، بیماریهای قلبی عروقی و موارد دیگر تنها به دلیل عدم فرهنگ سازی اتفاق افتاده است.

وزیر بهداشت همچنین ضمن تشکر از شورای فرهنگی و اجتماعی و همچنین شورای اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ارتقاء فرهنگ سلامت خاطرنشان کرد: این دو شورا نقش قابل توجهی در تبدیل اطلاعات حوزه سلامت به باورهای عینی و ملموس دارند.

براساس این گزارش، در پایان این جلسه، ناشران برگزیده، مولفان و کتابداران نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط وزیر بهداشت و وزیر ارشاد تقدیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز