خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ساماندهی بوفه‌ها بر عهده مدیران مدارس است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۷۷

در حال حاضر بررسی طرح «مدارس دوستدار تغذیه سالم» در وزارتخانه در حال انجام است و ضمانت اجرایی این طرح نیز مشخص شده است.

یکی از کار‌شناسان اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طرح «مدارس دوستدار تغذیه سالم» در دست بررسی و اقدامات کارشناسی است.

«فرید نوبخت‌حقیقی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر بررسی طرح «مدارس دوستدار تغذیه سالم» در وزارتخانه در حال انجام است و ضمانت اجرایی این طرح نیز مشخص شده است.

وی در خصوص ضمانت اجرایی این طرح گفت: ضمانت اجرایی این طرح پس از ابلاغ به آموزش و پرورش به‌ عهده مدیران مدارس خواهد بود.

نوبخت‌حقیقی ادامه داد: نظارت بر بوفه‌های مدارس از وظایف مدیران مدارس است و بازرسانی که از قسمت‌های مختلف آموزش و پرورش مراجعه می‌کنند، این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش بیماری دیابت در میان کودکان گفت: اهمیت این مساله مورد توجه قرار گرفت و این تفاهم‌نامه به امضای وزرا برسد.

نوبخت‌حقیقی تاکید کرد: در بوفه‌های دوستدار تغذیه سالم غذاهایی که برای سلامت زیانبار هستند؛ مانند انواع چیپس، پفک، نوشیدنی‌های گازدار یا آب‌میوه‌های صنعتی(آبمیوه نیستند بلکه ترکیبی از آب، شکر و اسانس میوه‌ها هستند) یا ساندویچ‌هایی مانند سوسیس، کالباس ممنوع شده است.

این کارشناس امور تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: مقدمات این طرح چند سال پیش مابین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش شکل گرفت و با عنوان «ساماندهی بوفه‌های مدارس» یا طرح «مدارس دوستدار تغذیه سالم» به شکل ابتدایی شروع به‌کار کرد.

نوبخت‌حقیقی در خاتمه گفت: در این طرح بوفه‌های مدارس از نظر محیطی(فضا) بهسازی شد و اقلامی برای فروش گذاشته شد، که دارای استانداردهای غذایی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز