خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس استانداردهای مدیریت بیمارستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

اعتباربخشی بیمارستان‌ها تاثیری بر کیفیت خدمات نداشته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۰۷

در ایران برخلاف سایر نقاط دنیا اعتباربخشی بیمارستانها تاثیر زیادی بر افزایش کیفیت خدمات نداشته است و به نظر می رسد؛ بیمارستانهایی که بالا‌ترین درجه را گرفته‌اند، تغییری در رضایتمندی مردم از آنها به لحاظ بهداشت و درمان مشاهده نشده است.

یک کار‌شناس استانداردهای مدیریت بیمارستانی معتقد است؛ اعتباربخشی بیمارستان‌ها تاثیر زیادی بر روی کیفیت خدمات آنها نداشته است.

رضا تویسرکان‌منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از ابلاغ استاندارد‌ها و سنجه‌های جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها در سه روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: احتمالا از نیمه دوم مهرماه ارزیابی‌های دور دوم آغاز خواهد شد.

وی افزود: ظاهرا دوره‌های آموزشی چند روزه نیز برای تربیت ارزیاب‌ها در تهران برگزار شده و در حال حاضر دانشگاه‌ها در صدد برنامه‌ریزی برای دور دوم ارزیابی‌ها خواهند بود که احتمالا از اواخر ماه مهر تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییرات نسبتا زیادی در این سنجه‌ها رخ داده که بیشتر بر روی سیستم ارزیابی تاثیر می‌گذارد، افزود: هنوز گواهینامه برخی از بیمارستان‌ها با وجود ارزیابی‌های انجام شده، داده نشده است و منتظرهستند تا ببینند نتیجه نهایی دور اول که اتفاقا یک دورطولانی از سال ۹۰ تا سال ۹۳ را شامل می‌شود، به کجا انجامیده است.

تویسرکان‌منش تصریح کرد: در دور دوم این ارزیابی‌ها که قرار است به زودی آغاز شود نیز هنوز اطلاع‌رسانی مناسب و گسترده‌ای به مراکز درمانی از لحاظ انطباق با سنجه‌های جدید و جدول زمان‌بندی و مسائلی از این دست داده نشده است.

وی در رابطه با سوالی در خصوص تاثیر این اعتباربخشی‌ها بر میزان رضایتمندی بیماران از بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: در اصل چنین طرحی به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت مطرح شد و قرار بر این بود که نفع نهایی ‌آن نصیب بیماران و مردم شود اما بیشترین نفع این طرح، معطوف به تعرفه بیمارستان‌هاست که بر این اساس تعرفه بیمارستان‌ها برمبنای درجه‌ای که به آنها داده می‌شود، محاسبه خواهد شد.

تویسرکان منش خاطرنشان کرد: در ایران برخلاف سایر نقاط دنیا اعتباربخشی بیمارستانها تاثیر زیادی بر افزایش کیفیت خدمات نداشته، این طور نبوده است، و به نظر می رسد؛ بیمارستانهایی که بالا‌ترین درجه و نمره را گرفته‌اند، تغییری در رضایتمندی مردم از آنها به لحاظ بهداشت و درمان مشاهده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز