خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

مردم باید کانون توجه جامعه پزشکی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۸۲

وزارت بهداشت هیچ تفاوتی بین بخش خصوصی و دولتی قائل نیست / با اجرای طرح تحول نظام سلامت، فرصت‌های بسیار خوبی برای بخش خصوصی نیز فراهم می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در بسته بهداشتی طرح تحول نظام سلامت، پوشش جامع و همگانی مردم و پوشش عادلانه خدمات سلامت در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی اظهار داشت: در بسته جامع بهداشتی که در قالب طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی می‌شود، مشارکت مردمی و مشارکت دستگاههای بین‌بخشی بسیار پررنگ دیده شده است همچنین ارایه خدمات جامع بهداشتی به اقشار محروم جامعه، حاشیه شهر‌ها و اقشار کم درآمد در اولویت این طرح است.

وی این طرح را الگوی مناسبی برای پرهیز از کمیت و توجه به کیفیت خدمات بهداشتی عنوان و تصریح کرد: تا کنون بسته‌های خدمتی حوزه بهداشت بر بهداشت و پیشگیری از بیماریهای واگیردار تاکید داشت ولی هم اکنون وزارت بهداشت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، علاوه بر پیشگیری از بیماریهای واگیردار، بر پیشگیری از بیماریهای غیرواگیردار نیز تاکید دارد.

هاشمی افزود: در طرح تحول بهداشت، پوشش جامع و همگانی مردم و پوشش عادلانه خدمات سلامت در اولویت قرار دارد.

وزیر بهداشت بر تلاش در راستای کاهش نگرانی مردم از عدالت در سلامت تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مردم در هیچ نقطه‌ای از کشور نگرانی از عدالت در دسترسی به خدمات سلامت نداشته باشند.

وی از جامعه پزشکی خواست که مردم و مشکلات مردم را کانون توجه خود قرار دهند.

هاشمی خطاب به جامعه پزشکی اظهار داشت: باید سعه صدر داشته باشیم و از هیچ چیز ناراحت نشویم زیرا مردم قدر‌شناس ما هستند و ما نیز بایدکانون توجه‌مان مردم و مشکلات مردم باشد و به مردم هم در بیماری و هم در نگاه اجتماعی امید دهیم.

وی با بیان اینکه با اتحاد می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم یادآور شد: پزشکان و جامعه پزشکی و همه کسانی که این لباس سپید را به تن دارند، جملگی باور دارند که برگی از درخت نمی‌افتد مگر به اذن خداوند و حتماً تقدیر این بوده که در این لباس حاضر شویم و خدمت کنیم.

وزیر بهداشت افزود: جامعه پزشکی مورد احترام مردم است و این امر را مرهون پزشکان بزرگ و پیشکسوتانی است که در روزهای سخت انقلاب حضور داشتند و اکنون نیز همراه نظام هستند.

وی توصیه کرد: اهل شعار نیستم ولی بدانیم که دنیا به خاطر جایگاه ایران عزیز به آن نیازمند است و ما، هم از جهت امنیت و هم از جهت پیشرفت علمی در دنیا سر آمد هستیم.

هاشمی تصریح کرد: ایران اسلامی مشکلات و دشمنانی دارد و با اتحاد می‌توان در برابر آن‌ها فائق آمد که نمونه آن دوران دفاع مقدس است و ما هم در حوزه سلامت باید دست به دست هم دهیم و به مشکلات مردم رسیدگی کنیم، نقایص خود را بر طرف نماییم و کمک کنیم که این حوزه با افتخار و سربلند به مردم شریف خدمت کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برنامه‌های خوبی دارد و در جهت ایجاد باور عمومی که دولت علاقمند به خدمت و تغییرات است موفق عمل کرده‌ایم و سال‌های پیش رو سال‌های خوبی است.

هاشمی با بیان این مطلب که وزارت بهداشت هیچ تفاوتی بین بخش خصوصی و دولتی قائل نیست، گفت: از همه کسانی که در حوزه سلامت کار می‌کنند تقدیر می‌کنیم و خود را موظف می‌دانیم که از همه این عزیزان حمایت کنیم و فقط اولویت‌ها متفاوت است و با اجرای طرح تحول نظام سلامت، فرصت‌های بسیار خوبی برای بخش خصوصی نیز فراهم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز