خبرگزاری کار ایران

مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۴۳

در سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین منابع تدابیر ویژه و کار‌شناسی شده‌ای داشته‌ایم تا بتوانیم مطالبات داروسازان، پزشکان و تمامی مراکز طرف قرارداد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت کنیم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مطالبات تمامی داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان خردادسال جاری و آغاز پرداخت مطالبات تیرماه آنها خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش در سیزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان، اظهار داشت: در سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین منابع تدابیر ویژه و کار‌شناسی شده‌ای داشته‌ایم تا بتوانیم مطالبات داروسازان، پزشکان و تمامی مراکز طرف قرارداد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت کنیم.

وی گفت: در زمینه پژوهش، مطالعه، تهیه مواد اولیه و تولید در داخل کشور، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان تولید کننده ۷۰ درصد مواداولیه و ۳۵ درصد داروی کشور سیاست گذاری و برنامه ریزی مدونی داشته است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: سال گذشته این سازمان در حدود ۴۰۰میلیارد تومان بابت تعهدات عقب مانده داروخانه‌ها پرداخت کرد و خوشبختانه با تزریق این نقدینگی مشکلات زیادی مرتفع شد.

وی گفت: نظام سلامت و دارویی کشور در مقایسه با سال گذشته تحول بنیادین و اساسی داشته که این تحولات به صورت علمی انجام شده است.

نوربخش افزود: در یک سال اخیر همدلی و هماهنگی در حوزه سلامت بین ارکان مختلف فعال این حوزه وجود داشته است که نتایج این رویکرد برای جامعه پزشکی و بیماران مثبت و ارزنده بوده است.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان تولید کننده درمان و بزرگ‌ترین خریدار خدمت درمانی تأثیر مستقیمی در نظام سلامت کشور دارد و سیاست گذاری‌ها و رویکردهای این سازمان بر تمامی ارکان نظام سلامت و حوزه دارویی کشور اثر مستقیم دارد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در سازمان تأمین اجتماعی مکانیسم خرید و انباشت دارو و سیستم HIS به صورت علمی در حال انجام است و با استقرار سیستم HIS به صورت واقعی، از اسراف و مصرف بیهوده دارو جلوگیری شده و مصرف دارو ساماندهی شده است.

وی گفت: کمبود نقدینگی و دارو در سال گذشته و با تحریم‌های ظالمانه، تهدید بزرگی برای سلامت جامعه بود و مشکلات دراین حوزه باعثبحران دارویی در کشور شده بود.

نوربخش افزود: در مقایسه با سال گذشته، خرید خدمات دارویی توسط سازمان تأمین اجتماعی دچار تحول جدی شده و برای پرداخت به موقع مطالبات و تزریق نقدینگی به بازار دارو تلاش‌های زیادی انجام گرفته است.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی آماده تعامل بیشتر با داروسازان، پزشکان و سایر طرف‌های قرارداد با این سازمان است و تلاش می‌کینم تا با اقدامات اثرگذار مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: مراتب تشکر و قدر دانی خود را از کسانی که خدمات درمانی به سازمان تأمین اجتماعی ارایه می‌کنند و این سازمان خریدار خدمات درمان آن‌ها است، ابراز می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز