خبرگزاری کار ایران

وزارت بهداشت اعلام کرد:

آغاز طرح اورژانس ملی‎ SOS ‎از شهریورماه / مردم در تماس با اورژانس ملی باید حادثه را تشریح کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۹۱

«مرحله آزمایشی این طرح با رویکرد سلامتی، در چهار فاز سه ماهه اجرا می‌شود و گزارش از چگونگی اجرای آن ‏نیز به کمیسیون ایمنی راه‌ها به سرپرستی وزیر راه، ارائه خواهد شد.»

رییس دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان کشور در حوادثغیرمترقبه گفت: با اجرای طرح اورژانس ملی SOS همه شماره ‏های امدادی مربوط به اورژانس کشور، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و اورژانس اجتماعی در یک شماره امدادی ‏‏(۱۱۵) ادغام می‌شود و تمامی هموطنان می‌توانند در صورت نیاز به هرگونه کمک امدادی در حوادثیا فوریت‌های پزشکی، ‏فقط با شماره تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند تا نیروهای امدادگر، برای کمک به آنان اعزام شوند‎.

به گزارش ایلنا؛ دکتر حمیدرضا خانکه رییس دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان کشور در حوادثغیرمترقبه با اعلام خبر آغاز اجرای مرحله آزمایشی طرح «اورژانس ملی» SOS ‎ از شهریور ماه امسال در ‏قم، تاکید کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تمام توان، مدیریت علمی طرح را به عهده دارد.
‎دکتر خانکه پس از دیدار با استاندار قم و دیگر مسئولان این استان و انجام مقدمات اجرای مرحله اول طرح اورژانس ملی SOS، افزود: در جلسه هم اندیشی با حضور استاندار قم، مسئولان این استان و نمایندگان سازمانهای ذیربط‏، مقرر شد تا در محلی که اداره کل مدیریت بحران استان قم در اختیار می‌گذارد و با مشارکت تمامی سازمان‌های ذیربط ‏همچون شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، سازمان بهزیستی، پلیس و دیگر مسئولان استانی، مرحله آزمایشی طرح ‏اورژانس ملی SOS ‎از شهریور ماه سال جاری اجرا شود.
وی افزود: مرحله آزمایشی این طرح با رویکرد سلامتی، در چهار فاز سه ماهه اجرا می‌شود و گزارش از چگونگی اجرای آن ‏نیز به کمیسیون ایمنی راه‌ها به سرپرستی وزیر راه، ارائه خواهد شد.
‎دکتر خانکه به عنوان رییس مرکز تحقیقات و مدیرگروه آموزشی «سلامت در حوادثو بلایا» دانشگاه علوم بهزیستی و ‏توانبخشی، اظهارداشت: معاونت درمان وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی طرح، و مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های ‏پزشکی وزارت بهداشت نیز همکاری و حمایت همه جانبه از طرح خواهد داشت‎.

ادغام شماره‌های امدادی به منزله حذف این شماره‌ها از شبکه مخابراتی کشور نیست / مردم حادثه را تشریح کنند
‎وی همچنین خاطر نشان کرد: ادغام تمامی شماره‌های امدادی در یک شماره(۱۱۵)، به منزله حذف این شماره‌ها از شبکه ‏مخابراتی کشور نیست. با توجه به اینکه شماره‌های قبلی سازمان‌های امدادگر نیز از سوی سازمان مخابرات کشور، به شماره ۱۱۵ ‏متصل می‌شود، لذا تماس با هر یک از شماره‌های قبلی نیز در ‌‌نهایت، به مرکز اورژانس ملی SOS ‎با شماره ۱۱۵، وصل ‏خواهد شد. هموطنان فقط وضعیت اضطراری پیش آمده را برای اپراتور مرکز اورژانس ملی‎(SOS) ‎تشریح کنند و براساس ‏وضعیت آنان و بنا به تشخیص کار‌شناسان مرکز اورژانس ملی، نیروهای امدادگر با کمک‌های لازم، اعزام شوند‎.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز