خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در پی گران شدن داروهای بیماران خاص ابلاغ کرد:

برنامه‌ریزی ۶ماهه برای جایگزینی داروهای وارداتی با داروهای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۵۸

«در پی تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که با هدف حمایت از داروهای تولید داخل امضا شده بود برخی از داروهای بیماران صعب لاعلاج و خاص طی روزهای اخیر افزایش یافته بود که ابلاغیه وزیر بهداشت به رییس سازمان غذا و دارو به منظور رضایتمندی بیماران خاص و صعب العلاج از هزینه های دارویی صادر شد.»

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو از وی خواست ضمن جلوگیری از افزایش هزینه دارویی بیماران خاص، نسبت به اصلاح و کاهش فرانشیز تعدادی از داروهای بیماران خاص برند وارداتی اقدام کند.

به گزارش ایلنا، در پی تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که با هدف حمایت از داروهای تولید داخل امضا شده بود برخی از داروهای بیماران صعب لاعلاج و خاص طی روزهای اخیر افزایش یافته بود که ابلاغیه وزیر بهداشت به رییس سازمان غذا و دارو به منظور رضایتمندی بیماران خاص و صعب العلاج از هزینه های دارویی صادر شد.

متن این ابلاغیه به شرح زیر است:

«پیرو اجرایی شدن تفاهم نامه اخیر این وزارت با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه کاهش هزینه های دارویی بیماران خاص و صعب العلاج، علیرغم اینکه فرانشیز پرداختی بیماران بابت بسیاری از داروهای مشمول تفاهم نامه کاهش یافته است، ولی در روزهای اخیر افزایش فرانشیز پرداختی برخی از داروهای دارای مشابه تولید داخل و ژنریک موجب بروز نارضایتی بیماران خاص و صعب العلاج شده است.

با توجه به هم زمانی این موضوع با برنامه تحول نظام سلامت که با هدف کاهش هزینه های درمانی و دارویی بیماران شروع شده و موجب آرامش و رضایت کم نظیر مردم شده است، هرگونه افزایش هزینه دارویی بیماران صعب العلاج و خاص در شرایط فعلی به مصلحت نیست.

از این رو مقتضی است به منظور آماده سازی زمینه های اجتماعی و اجرایی مربوط به حمایت از داروهای خاص تولید داخل، که با مشورت همه دست اندرکاران و ذینفعان صورت خواهد گرفت، نسبت به اصلاح و کاهش فرانشیز آن دسته داروهای برند وارداتی مشمول تفاهم نامه که قیمت آنها نسبت به قبل افزایش داشته است اقدام لازم به عمل آید.

بدیهی است برنامه دائمی و بلند مدت این وزارت برای حمایت از داروهای تولید داخل که در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تعریف شده است با جدیت پیگیری خواهد شد. در این راستا لازم است ظرف حداکثر شش ماه برنامه ریزی و اطلاع رسانی لازم برای جایگزینی تدریجی داروهای وارداتی با داروهای تولید داخل به عمل آید.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز