خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت:

ایران توانمندی تبدیل به قطب گردشگری سلامت را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۷۱

«کشورهایی مانند هند، مالزی، سنگاپور، ترکیه و… توانسته‌اند با ارائه خدمات ارزان قیمت و با کیفیت، خودشان را نشان بدهند.»

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: شهرهای مرزی ایران قابلیت لازم برای پذیرش گردشگران سلامت از کشورهای همسایه و منطقه را دارند.

به گزارش ایلنا، دکتر حسن راشکی با بیان اینکه گردشگری سلامت در ۱۰ سال گذشته به سرعت رشد کرده است، افزود: کشورهایی مانند هند، مالزی، سنگاپور، ترکیه و… توانسته‌اند با ارائه خدمات ارزان قیمت و با کیفیت، خودشان را نشان بدهند.

راشکی با اعلام اینکه ما زیرساخت‌ها و توانمندیهای لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در دنیا را داریم، تاکید کرد: هدف ما، جذب گردشگران سلامت از کشورهای اسلامی و منطقه است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به این موضوع که ساختار سازمان یافته برای پیشبرد برنامه‌های گردشگری سلامت را نداریم، گفت: شهرهای مرزی ایران، این قابلیت را دارند که تبدیل به مناطق گردشگری سلامت شوند.

راشکی به ورود روزانه هزار نفر از مرز آذربایجان به بیله سوار اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد این افراد برای دریافت خدمات درمانی، وارد کشورمان می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که برای صنعت گردشگری سلامت تعریف نداریم، گفت: همین مسئله باعثشده تا نتوانیم از قابلیت‌ها و ظرفیتهای این حوزه به خوبی استفاده کنیم.

راشکی با تاکید بر اینکه مقوله گردشگری سلامت در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی شده است، ادامه داد: نزدیک به هزار بیمارستان دولتی و خصوصی در کشور داریم که بر اساس قانون، ۱۰ درصد از ظرفیت تختهای بیمارستانی را می‌توانند به خدمات گردشگری سلامت اختصاص بدهند.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت به وضعیت شهرهای مرزی ایران اشاره کرد و افزود: شهرهای مرزی ما از قابلیت‌ها و توانمندیهای لازم برای جذب و پذیرش گردشگران سلامت برخوردارند. به طوریکه همجواری مشهد با کشورهای افغانستان، پاکستان و…، تبریز و ارومیه با آذربایجان و زاهدان نیز بیمارستان تخصصی چشم پزشکی دارد که می‌تواند در جذب بیماران کشورهای همجوار، موفق باشد. از سوی دیگر، شهر اهواز نیز می‌تواند بیماران عراقی را جذب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز