خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:

دندانپزشکان در استفاده از لیزر افراط نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۰۹۳

لیزر در دست درمانگر وقتی حداکثر کار آیی را دارد که همراه با شناخت عمیق از آن باشد و به طور افراطی و یا تفریطی از آن استفاده نشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: باید از نگاه افراطی به استفاده از لیزر پرهیز کنیم و یک نگاه منطقی نسبت به استفاده ازآن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علیرضا زالی امروز در سیمنار دستاوردهای نوین لیزر در دندانپزشکی با اشاره به نگاه تفریطی به استفاده از لیزر در دندانپزشکی گفت: در بیشتر موارد نسبت به استقاده از لیزر غفلت کردیم به طوری که استفاده‌ای از آن نشده است.

وی تصریح کرد: اینکه استفاده از لیزر را فانتزی تلقی کنیم نیز نگاه نامناسبی است بنابراین نیازمند آن هستیم که یک نگاه علمی نسبت به استفاده از لیزر داشته باشیم.

زالی آفت دیگر را نگاه افراطی به استفاده از لیزر در دندانپزشکی ذکر کرد و افزود: نگاه افراطی به استفاده از لیزر در دندانپزشکی خطرناک است و باید یک نگاه منطقی نسبت به استفاده ازآن داشته باشیم.

وی با طرح این پرسش که چرا استفاده از لیزر به عنوان روشی جذاب طی ۴۰ سال گذشته در دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: شاید به این دلیل است که استفاده از لیزر در دندانپزشکی راههای جدیدی پیش روی ما گشوده است.

زالی با تاکید بر اینکه استفاده از لیرز اثرات عمیقی بر بافت بدن دارد، افزود: از همین روفردی که با دستگاه لیزر کار می‌کند باید شناخت عمیقی نسبت به اثرات بیولوژیک لیزر داشته باشد زیرا در غیر این صورت دستگاه لیزر در دست درمانگر نه تنها دیگر یک فرصت است بلکه تهدید محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: البته در سالهای اخیر گامهای بلندی برداشته شده است و بهره وری ظرفیت بیولوژیک لیزر محقق شده است.

زالی با بیان اینکه در گروه پزشکی و دندانپزشکی ایده نوین درمان معطوف به لیزر شده است، افزود: شاید کاربرد لیزر در بخشهای مختلف دندانپزشکی است، که تنوع استفاده از آن در این حوزه افزون‌تر شده است.

به گفته وی درد کمتر، اضطراب پایین‌تر، خونریزی کمتر، ترمیم با شتاب بیشتر از ظرفیت‌های جذاب استفاده از لیزر در دندانپزشکی محسوب می‌شوند.

زالی بسیاری از مسائل دندانپزشکی را با لیزر قابل حل دانست و افزود: لیزر در دست درمانگر وقتی حداکثر کار آیی را دارد که همراه با شناخت عمیق از آن باشد و به طور افراطی و یا تفریطی از آن استفاده نشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشوربااشاره به اینکه ایمنی در استفاده از لیزر حتماً باید جزو اهداف درمانگر باشد، افزود: به طوری که اگر به صورت مناسب از لیزر استفاده نشود هم برای بیمار و هم برای درمانگر ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.

وی با تاکید براینکه گام اول دراین زمینه، دارابودن دانش نسبت به ایمنی استفاده از لیزر است، افزود: بهترین نتیجه از لیزر مشروط به این است که تجهیزات لیزر مدرن وبا ایمنی این کار اشنایی کافی داشته باشیم.

زالی بااشاره به اینکه دندانپزشکان باید قضاوت بالینی را اساس کار خود قرار دهند، افزود: آگاهی جامعه پزشکی نسبت به لیزر نیاز به برنامه باز آموزی دارد اگر چه سالهاست که از لیزر استفاده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز