خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

بهداشت جامعه بدون توجه به سلامت روانی ناقص است

کد خبر : ۱۶۶۴۹۸

پزشکان و روانشناسان و روان پزشکان باید مواظبت کنند تا در لوایح دولت و مصوبات مجلس، قوانینی برخلاف سیاست های کلی سلامت تصویب نشود و اگر مواردی مغایر سیاست های کلی یافتند، به کمیسیون نظارت مجمع تشخیص گزارش کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت بهداشت روح و روان در جامعه گفت: اگر به سلامت روانی جامعه توجه نکنیم، بهداشت جامعه ناقص خواهد ماند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با تاکید بر اهمیت روانشناسی، هشدارهای دلسوزان برای افزایش بیماری های روانی را جدی دانست و اظهار داشت: به جای هزینه های بالای درمان، باید به سوی پیشگیری برویم که هم هزینه کم دارد و هم عواقب بیماری را ندارد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت روان در فرهنگ و ادبیات ایران، گفت: شعر «دل چو آرام نباشد، زتن آرام مجوی» و ابیات فراوان دیگر، آیینه ای برای اهمیت روانشناسی در جامعه است.

هاشمی رفسنجانی در خصوص تصویب سیاست های کلی سلامت و تایید آن از سوی مقام معظم رهبری افزود: پزشکان و روانشناسان و روان پزشکان باید مواظبت کنند تا در لوایح دولت و مصوبات مجلس، قوانینی برخلاف سیاست های کلی سلامت تصویب نشود و اگر مواردی مغایر سیاست های کلی یافتند، به کمیسیون نظارت مجمع تشخیص گزارش کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهمیت شاخص ها را برای نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی بسیار بالا خواند و گفت: متخصصین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با توجه به کارهای میدانی می توانند مصادیقی از شاخص ها پیدا کنند که معیاری برای سنجش تطبیق عملکردها با سیاست های کلی باشد.

در آغاز این دیدار، دکتر اللهیاری و دکتر افروز، روسای فعلی و سابق سازمان روانشناسی و مشاوره کشور، گزارشی از برنامه ها و فعالیت ها ارائه و با تشکر از تصویب سیاست های کلی سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کردند: باید در اجرای برنامه ها همه ابعاد سلامت دیده شود و سازمان افتخار می کند که در همکاری با مجمع تشخیص به نظام و کشور خدمت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز