خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی وزیر بهداشت:

برنامه پزشک خانواده هزینه‌های پرداختی مردم را کاهش می‌دهد

کد خبر : ۱۵۶۱۳۹

تامین سلامت از طریق دولت با اختصاص بودجه، حق بیمه‌ها و هزینه‌هایی که توسط مردم پرداخت می‌شود، صورت می‌گیرد.

ایلنا: مشاور عالی وزیر بهداشت در نشستی با دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی از کشور‌ها با اجرای برنامه پزشک خانواده هزینه‌های حوزه سلامت را مدیریت و کنترل کردند، افزود: یکی از اهداف برنامه پزشک خانواده جلوگیری از افزایش پرداخت هزینه‌های مردم در بخش سلامت است.

به گزارش ایلنا، " داوود دانش جعفری " ضمن بیان این مطلب گفت: برنامه پزشک خانواده طرحی است که با هدف تامین ارتقا شاخصهای سلامت و خدمات تعریف شده است.

وی، پزشک خانواده را یکی از ابزارهای ارتقا سلامت عنوان و تصریح کرد: این برنامه علاوه بر ارایه خدمات درمانی به شکل مطلوب، هزینه‌های پرداختی از جیب مردم را نیز کاهش می‌دهد.

مشاور عالی وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش، حضور خیران را در ارتقا حوزه سلامت موثر دانست و افزود: خیران می‌توانند به عنوان بازوان مسئولان حوزه سلامت در افزایش کیفیت خدمات مشارکت نمایند.

دانش جعفری، در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به اقتصاد سلامت تاکید کرد واظهار داشت: تامین سلامت از طریق دولت با اختصاص بودجه، حق بیمه‌ها و هزینه‌هایی که توسط مردم پرداخت می‌شود، صورت می‌گیرد.

وی در ادامه ارائه یک مدل اقتصادی سلامت عنوان کرد: منابع مالی موجود در بخش سلامت باید پاسخگوی مخارج سلامت باشد و بنابراین این سه عامل باید برابر باشند تا خدمات سلامت در تمامی بخش‌ها اثرگذار شود.

اکثر سیاستهایی که برای افزایش قیمت‌ها در بخش سلامت در نظر گرفته می‌شود باید با وضعیت منابع درآمدی بخش سلامت همخوانی داشته باشد در غیر این صورت افزایش هزینه‌های پرداخت شده منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا ماموریتهای تعریف شده در حوزه سلامت به درستی انجام شود، افزود: دستاورد این فعالیت‌ها برای مردم مفید خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز