خبرگزاری کار ایران

مصرف چای، عسل و گریپ فروت برای درمان آنفلوانزا مفید است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۰۰

روبوسی و دست دادن و تماس نزدیک با بیمار، باعثانتقال بیماری آنفلوانزا می‌شود و ازدحام جمعیت در مهد کودک‌ها، سربازخانه‌ها و محیط‌های شلوغ به راحتی ویروس آنفلوانزا را منتقل می‌کند.

ایلنا: یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: مصرف چای، عسل و میوه گریپ فروت برای درمان آنفلوانزا مفید است.

به گزارش ایلنا، " رضا زارع " ضمن بیان این مطلب افزود: استراحت کافی و نوشیدن مایعات نیز در درمان آنفلوانزا تاثیر دارد.

وی اظهارداشت: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با گذشت زمان عامل ویروسی آن دچار تغییرات می‌شود و باعثعلائم بیماری می‌شود.

زارع گفت: ویروس آنفلوانزا باعثبیماری تنفسی حاد می‌شود و علایم عمده آن شیوع ناگهانی تب بالا و درد شدید عضلانی است.

وی با بیان اینکه ضعف، کمردرد، دردشکمی، سردرد، سرفه و خشونت صدا نیز از سایر علائم این بیماری است.

وی اظهارداشت: فصل شیوع بیماری آنفلوانزا اغلب فصل سرد سال و راه انتقال بیماری، بوسیله تماس مستقیم و غیر مستقیم با بیمار است و استفاده از لیوان، حوله، دستمال، مسواک و وسایل شخصی بیمار موجب سرایت آن به دیگران می‌شود.

زارع افزود: روبوسی و دست دادن و تماس نزدیک با بیمار، باعثانتقال بیماری آنفلوانزا می‌شود و ازدحام جمعیت در مهد کودک‌ها، سربازخانه‌ها و محیط‌های شلوغ به راحتی ویروس آنفلوانزا را منتقل می‌کند.

وی گفت: این بیماری به ندرت عوارض ریوی و قلبی شدید دارد و گاهی عفونت باکتریال ثانویه نیز در این افراد باعثعوارض جدی در گوش میانی و ریوی می‌شود.

این متخصص عفونی در مورد استفاده از واکسن آنفلوانزا، گفت: افراد کهنسال، اطفال، افراد که مبتلا به بیماریهای سرطانی، نارسایی تنفسی، کلیوی، قلبی، دیابتی هستند و همچنین زنان باردار باید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

وی گفت: واکسن آنفلوانزا هر ساله یک بار باید در فصل پاییز تزریق شود و اگر فردی آنفلوانزا داشت و دچار خلط خونی و یا درد شدید گوش و نارسایی تنفسی و تنگی نفس و درد قفسه صدری شد، باید زود‌تر به پزشک مراجعه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز