خبرگزاری کار ایران

با سرمایه گذاری بنیاد برکت؛

۱۰۵ هزار شغل در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۹۲

بنیاد برکت در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به قصد توانمند سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته در پروژهای اقتصادی و تولیدی در مناطق محروم با کارآفرینان بومی مشارکت می‌کند.

ایلنا: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با سرمایه گذاری در ایجاد ۱۴۰ طرح کارآفرینی و تولیدی، ۱۰۵ هزار ظرفیت شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا، بنیاد برکت در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به قصد توانمند سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته در پروژهای اقتصادی و تولیدی در مناطق محروم با کارآفرینان بومی مشارکت می‌کند.

بنیاد برکت درصدد است برای کارآفرینی و توانمندسازی مناطق محروم کشور، میزان سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در این مناطق را افزایش دهد.

اصغر فرشاد عضو هیات مدیره بنیاد برکت در مورد طرح‌های کارآفرینی این بنیاد عام المنفعه گفت: بنیاد برکت پس از مشارکت با کارآفرینان بومی و راه اندازی کامل پروژه‌های مشترک سهم خود را به شرکای بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی افزود: هم اکنون از میان ۱۴۰ طرح تصویب شده ۳۳ طرح کاملاً از مشارکت با بنیاد خارج شده یا مراحل خروج را طی می‌کنند.

فرشاد در مورد روند اجرای طرح‌های کارآفرینی مشترک، گفت: بنیاد برکت در هر مرحله از اجرای این طرح‌ها بخشی از اعتبارات خود را طبق یک برنامه زمانبندی مشخص در اختیار کارآفرینان قرار داده و روند اجرای آن را نظارت می‌کند.

به گفته وی، از ابتدای تاسیس بنیاد برکت در سال ۸۶ تا کنون بیش از ۲ هزار طرح کارآفرینی مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد ۱۴۰ طرح به تصویب رسیده و به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: طرح‌های پیشنهادی کارآفرینی توسط کار‌شناسان بنیاد برکت مورد بررسی قرار گرفته و اگر دارای نواقص و ایراداتی باشد از کارآفرینان متقاضی مشارکت با بنیاد خواسته می‌شود نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.

عضو هیأت مدیره بنیاد برکت در ادامه توضیحات خود گفت: پروژه‌های کارآفرینان باید در مناطق محروم واقع شده و طرح کسب و کار آن‌ها زیانده نبوده، از توجیه اقتصادی برخوردار و اشتغال‌زا باشد.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است یک طرح کارآفرینی در منطقه‌ای فاقد توجیه اقتصادی باشد لیکن در منطقه دیگر با مزیت نسبی از قابلیت اجرا برخوردار باشد.

وی گفت: تایید نشدن طرح‌های کارآفرینی متقاضی به این معنا نیست که آن‌ها بطور کلی از فهرست سرمایه گذاری در طرح‌های مشارکتی بنیاد خارج می‌شوند بلکه با رفع ایرادات و نواقص طرح‌ها می‌توانند مجددا مورد ارزیابی و تصویب قرار گیرند.

شایان ذکر است تمامی فعالیت‌های تولیدی که به لحاظ مالی سود آور، به لحاظ اقتصادی بادوام و در جهت کمک به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کشور، اشتغال زائی، کارآفرینی و فقر زدایی باشد، واجد شرایط شراکت با بنیاد برکت بوده، منوط به آنکه حداقل ۵۱ درصد سهام آن متعلق به بخش کارآفرین باشد.

خط مشی بنیاد برکت، ‌ توانمندسازی کارآفرین و استقلال مدیریت ایشان د رمناطق محروم بوده و برهمین اساس اصرار دارد که بعد از ۳ تا ۵ سال از مشارکت، ‌سهام متعلق به خود را به کارآفرین فروخته و از طرح خارج شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز