خبرگزاری کار ایران

آیت‌ الله مکارم شیرازی:

برای حل مشکلات کودکان خیابانی همه مردم مسئولیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۶۴

لازم است سازمانی مانند بهزیستی وجود داشته باشد تا به وسیله امکانات وسیع و منسجم در راستای حل مشکلات معلولان و نیز رفع آسیب‌های اجتماعی آنان فعالیت کند.

ایلنا: آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی گفت: برای حل مشکلاتی همچون اعتیاد، طلاق و وضعیت کودکان خیابانی باید گروهی از مردم یا همه آن‌ها وارد صحنه شوند؛ چرا که همه مردم در برابر مشکلات اجتماع مسئولیت دارند.

به گزارش ایلنا، آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی در جمع مدیرکل و مسئولان سازمان بهزیستی استان قم، با اشاره به اینکه وظایف سازمان بهزیستی جزو مهم‌ترین دستورات و تاکیدات اسلام است، گفت: لازم است چنین سازمان و نهادی وجود داشته باشد و به وسیله امکانات وسیع و منسجم در راستای حل مشکلات معلولان و نیز رفع آسیب‌های اجتماعی آنان فعالیت کند، دولت نیز باید بودجه مناسب را به این سازمان اختصاص دهد و علاوه بر این باید اقداماتی در راستای جلب کمک‌های مردمی نیز صورت بگیرد.

وی با واجب کفایی دانستن کمک به دیگران و رفع آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: برای حل مشکلاتی همچون اعتیاد، طلاق و وضعیت کودکان خیابانی باید گروهی از مردم یا همه آن‌ها وارد صحنه شوند؛ چراکه همه مردم در برابر مشکلات اجتماع مسئولیت دارند و در این راستا سازمان بهزیستی برای آنکه بتواند کمک‌های بیشتری از سوی آحاد جامعه دریافت کند، باید ابتدا اعتماد آن‌ها را جلب کند و در این راستا اطلاع‌رسانی شفاف، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

مکارم شیرازی افزود: مسئولان سازمان بهزیستی و اداره کل آن در قم باید اقداماتی را که انجام داده‌اند، به اطلاع مردم برسانند و به این ترتیب پس از افزایش اعتماد عمومی، جذب کمک‌های بیشتر را در دستور کار قرار دهند. افرادی که در بهزیستی فعالیت می‌کنند به طور غیر مستقیم مبلغ دین اسلام هستند و آن بخش از تعالیم اسلامی که ناظر به کمک به اجتماع است را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در پایان خطاب به جمع مدیرکل و مسئولان سازمان بهزیستی استان قم، یادآور شد: بدانید که کار شما عبادت است و باید مردم را تشویق به شرکت در چنین برنامه‌هایی کنید؛ ما نیز از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم برای این امر استفاده می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز