خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهاد داد؛

ارائه طرحی در مجلس برای اختصاص بودجه درمان ناباروری

کد خبر : ۱۳۰۴۴۱

بر اساس بررسی‌های انجام شده و اظهار نظر پزشکان و کار‌شناسان، داروهای ساخت داخل همگی مفید و پرثمر هستند و در غیر این صورت باید دلایل غیر موثر بودن آن اثبات شود تا در مورد تحت پوشش قرارگرفتن داروهای ساخت داخل یا خارجی تصمیم گیری شود.

ایلنا: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مبلغ ۳ تا۴ میلیون تومان برای درمان ناباروری هزینه زیادی نیست چراکه ما برای عمل پیوند مغز استخوان بالای ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان هزینه می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، حسینعلی شهریاری در اولین کنگره بین المللی اخلاق تولید مثل در جهرم ضمن بیان این مطلب گفت: پیشنهاد می‌شود طی هفته آینده که موضوع بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است، مسئولان ذیربط طرحی مستند و قانونی برای این موضوع به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بفرستند تا پس از بررسی در کمیسیون بهداشت در کمیسیون تلفیق نیز ارائه و در صورت تصویب بودجه‌ای برای آن درنظر گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تولید داروهای ناباروری در داخل کشور و مقایسه آن با داروهای مشابه خارجی افزود: این موضوع که اثرات داروهای ساخت داخل مورد تأیید یا عدم تایید پزشکان و کار‌شناسان قرار گرفته باید به صورت مستند و با ارائه دلیل قانونی به کمیسیون بهداشت و درمان یا سیاستگذاران دارویی کشور اعلام تا نسبت به آن تصمیم گیری شود.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده و اظهار نظر پزشکان و کار‌شناسان، داروهای ساخت داخل همگی مفید و پرثمر هستند و در غیر این صورت باید دلایل غیر موثر بودن آن اثبات شود تا در مورد تحت پوشش قرارگرفتن داروهای ساخت داخل یا خارجی تصمیم گیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز