خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی:

دهکده سلامت رضوی احداثمی‌شود / توسعه صنعت گردشگری سلامت در آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۴۱

بر اساس توافق صورت گرفنه در دولت دهم و تایید وزیر بهداشت در این دولت، دهکده سلامت در بیمارستان فوق تخصصی رضی احداثخواهد شد / یکی از مشکلات اساسی توسعه " توریسم سلامت " در کشور بحثصدور روادید است.

ایلنا: رئیس سازمان بیمارستان فوق تخصصی رضوی با اشاره به اخذ گواهینامه بین المللی ACI کانادا در سطح پلاتینیوم گفت: در چند سال آینده به منظور توسعه صنعت توریسم درمانی، دهکده سلامت افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر سعید ابوالحسنی، رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی در نشست خبری به منطور آئین رونمایی از گواهینامه بین المللی اعتبار بخشی ACI کانادا در سطح پلاتینیوم به عنوان اولین بیمارستان در خاورمیانه و دومین بیمارستان در دنیا اظهار داشت: برای اخذ این گواهینامه از وزارت بهداشت و درمان انجمن خدمات سلامت ایران و نظام پزشکی تلاش‌های بسیاری کردند تا ما موفق به دریافت این استاندارد معتبر شدیم.

وی با بیان اینکه آیا صنعت گردشگری سلامت در کشور رونق می‌یابد تصریح کرد؛ دو استاندارد ACI کانادا JCA آمریکا به منظور ارزشیابی کیفیت و کمیت بیمارستان‌ها و رتبه بندی آن‌ها در دنیا صورت می‌گیرد. که ما موفق شدیم گواهنیمانه ACI از کانادا را در نخستین درخواست خود دریافت کنیم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته تلاش کردیم تا زیر ساختارهای لازم را برای دریافت این اعتبار کسب کنیم تاکید کرد این بیمارستان متعلق به آستان قدس رضوی است و تاکنون در بخش‌های پژوهشی علمی ارائه مقالات و برگزاری کنگره‌های بین المللی پیشتاز بوده است. ما توانستیم با افزایش کمی و کیفی بیمارستان در تمامی بخش‌های مختلف درمانی و ارائه خدمات سطح پلاتینیوم را دریافت کنیم و خوشحالیم از اینکه اولین کشور در خاورمیانه هستیم.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه بیمارستان در چند سال گذشته با ارائه فرم نظرسنجی به بیماران خود را مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار داده است تاکید کرد بیش از ۹۰ درصد مراجعه کنندگان بر اساس این فرم از خدمات ارائه شده رضایت داشتند ما نیز در راستای آموزش نوع برخورد در سطوح مختلف از کادر خدماتی تا سطح دکترا، بیست هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت دلالان در حوزه گردشگری سلامت افزود متاسفانه این دلالان به خوبی نمی‌توانند رضایت توریست درمانی را جلب کنند مشکل ساز می‌شوند فعالیت این دلالان در عرصه بین المللی سلامت به اسم ایران تمام می‌شود اما به دنبال آن هستیم تا سیاست گذاری لازم را برای جذب گردشگری سلامت فراهم سازیم در همین راستا قرار دادی را با کشور افغانستان امضا کرده‌ایم که بر اساس آن سالانه ده هزار بیمار به کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در تمامی بخش‌ها خدمات پزشکی ارائه می‌دهد گفت: در زمینه نازایی جراحی‌ها ارتوپدی، پلاستیکی قلب و چشم به صورت تخصصی خدماتی ارائه می‌شود این بیمارستان بیشتر به بیماران شیعی در کشورهای عربی از جمله عمارات؛ بحرین کویت و سایر کشور‌ها مثل ارمنستان، ترکمنستان خدمات ارائه کرده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصص رضوی با اشاره به اینکه ماهانه بین ۳۰ تا ۵ مریض در بخش گردشگری سلامت به این بیمارستان مراجعه می‌کنند به تشریح وضیعت بیمارستان پرداخت و گفت: این بیمارستان در ارائه کیفیت خدمات جراحی‌ها و نوع دارو و پرستاری برای تمامی بیماران نگاه یکسانی دارد تنها در بخش هتلینگ اتاق‌های یک تخته و دو تخته وجود دارد که هر بیمار بر اساس درخواست می‌تواند از خدمات اقامتی بهره‌مند شود.

عبدالحسینی در بخش درآمدزایی این بیمارستان گفت: آنچه که امروز به عنوان یک اشکال اساسی در این بیمارستان وجود دارد تعرفه درمان است که نا‌معقول است ما برای ارائه بسیاری از خدمات از آستان قدس رضوی سوبسید دربافت می‌کنیم و نباید سوبسیدی که به هم وطنان خود ارئه می‌دهیم به سایر بیماران خارجی نیز ارائه دهیم چکاب کامل در این بیمارستان هم ردیف کانادا است اتمام هزینه تمام شده آن ۳ تا ۴ میلیون تومان است اما در کشور کانادا بیست هزار دلار است باید با تعامل با نظام پزشکی تعرفه درمان بیماران خارج افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس مقررات قانونی، این بیمارستان با تمامی بیمه‌های کشور قرار دارد گفت: هزینه‌های که از بیماران در این بیمارستان دریافت می‌کنیم پایین‌تر از هزینه بیمارستانهای خصوصی است و حتی ما از بسیاری از بیمارستانهای تهران تعرفه پایین تری دریافت می‌کنیم.

ابوالحسنی در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برای توسعه گردشگری سلامت چه تعاملاتی را با سازمان میراثدر دستور کار دارید و برنامه شما چیست؟ تاکید کرد هم اکنون تامل ما با سازمان میراثفرهنگی بسیار خوب است ما همچنین با وزارت بهداشت و درمان و نظام پزشکی نیز تعامل سازنده‌ای داریم همچنین برای جذب بیمار از خارج از کشور نیاز است تعاملاتی با وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه داشته باشیم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی با اشاره به اینکه این بیمارستان ۵۰۰ تخت دارد تاکید کرد: علاوه بر توسعه گردشگری سلامت در خارج، ما به دنبال جذب بیماران در داخل کشور هستیم اگرچه هم‌اکنون نیز مراجعه کنندگانی نیز از تهران، تبریز و اصفهان وجود دارد. در واقع ۵۰ تا ۱۰۰ تخت این بیمارستان به بیماران خارجی اختصاص می‌یابد، اما اولویت ما خدمات درمانی مناسب به مردم کشورمان است.

وی در ادامه گفته‌های خود در ارائه برنامه‌های آتی بیمارستان گفت: بر اساس توافق صورت گرفنه در دولت دهم و تایید وزیر بهداشت در این دولت، دهکده سلامت در بیمارستان فوق تخصصی رضی احداثخواهد شد. این بیمارستان مجتمع‌هایی بزرگی در بخش‌های مختلف سلامت راه‌اندازی خواهد کرد و برای اینکه بیمارستان به سطح بالاتری از ارائه خدمات دست یابد این دهکده در ۴۰۰ هکتار در چند سال آینده اجرایی خواهد شد. تا خدمات توسعه یابد.

دکتر ابوالحسینی با بیان اینکه دریافت گواهینامه ACI هر سه سال یک بار باید تمدید شود اعلام کرد: هر شش ماه نیز بازرسی‌هایی به منظور بررسی عملکرد آن و ارائه خدمات کمی و کیفی در بخش درمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اخذ این گواهی نامه بین المللی اعتبار بخشی ACI هیچ تاثیری بر روی افزایش تعرفه‌های این بیمارستان نداشته‌است گفت: دریافت این گواهینامه هزینه‌بر بوده است و ما برای اینکه بتوانیم به این درجه نائل شویم تلاش‌ها و اقدامات زیادی را انجام داده‌ایم، اما متاسفانه به دلیل اینکه بنگاه‌های تبلیغاتی در دست ما نیست، نتوانسته تلبیغات مناسبی در این بخش داشته باشیم.

رئیس سازمان بیمارستان فوق تخصصی رضوی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی توسعه " توریسم سلامت " در کشور بحثصدور روادید است تصریح کرد: بیمار نمی‌تواند منتظر فرایند صدور ویزا باشد، باید این مشکل با تامل حل و فصا شود، همچنین ما برای دستیابی به جایگاه واقعی علاوه بر افزایش کیفی خدمات درمانی، نیازمند آن هستیم که حمل و نقل ویژه و سیستم هتلداری مختص این کار نیز توسعه یابد.

عبدالحسینی در واکنش به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه برای دریافت این گواهینامه بین المللی آیا استاندارهای لازم رعایت شده است یا در قبال پرداخت پول این گواهی نامه صادر شده است صراحتا اعلام کرد: دریافت گواهینامه ACI هیچگاه این گونه نبوده است و اگر باید بابت دریافت وجهی این گواهی نامه صادر شود هم اکنون بسیاری از کشور‌ها عربی‌ این گواهی نامه را داشتند. ACI همانند استاندار FDA دارو است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هیچ درمانی در دنیا وجود ندارد که ما در کشورمان به آن دست نیافته باشیم. مشکل ما در ارائه خدمات گردشگری سلامت در بخش کیفیت درمان نیست بلکه به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز