خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن کار‌شناسان اتاق عمل ایران انتقاد کرد؛

ورود افراد غیر متخصص به حیطه‌ اتاق عمل

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۵۵

این افراد در قالب کار‌شناسان شرکت‌های ارتوپدی، مغز و اعصاب، زیبایی و… به‌ عنوان کمک جراح در جراحی‌های مختلف مشارکت می‌کنند، غافل از اینکه در بسیاری از موارد هیچ‌گونه اطلاعات علمی پزشکی و پیراپزشکی نداشته و فقط بر حسب تجربه وارد این حرفه شده‌اند.

ایلنا: دبیر انجمن کار‌شناسان اتاق عمل ایران از ورود افراد غیر متخصص به حیطه‌ اتاق عمل انتقاد کرد و گفت: در این میان بیماران بیش از همه متضرر می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، " وحید مقدم سامان " اظهار کرد: با توجه به تخصصی شدن رشته‌ اتاق عمل و وجود نیروهای کار‌شناس اتاق عمل که ۱۴۰ واحد تئوری و عملی را گذرانده‌اند، آفتی که گریبان‌گیر بسیاری از کلینیک‌های جراحی، بیمارستان‌ها و شرکت‌های تجهیزات پزشکی و اتاق عمل شده است، استفاده از نیروهای غیرمتخصص و متفرقه مانند کمک بهیاران، بهیاران و حتی گاهی اوقات افراد کاملاً غیر مرتبط با کادر درمان است.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال این افراد در قالب کار‌شناسان شرکت‌های ارتوپدی، مغز و اعصاب، زیبایی و… به‌ عنوان کمک جراح در جراحی‌های مختلف مشارکت می‌کنند، غافل از اینکه در بسیاری از موارد هیچ‌گونه اطلاعات علمی پزشکی و پیراپزشکی نداشته و فقط بر حسب تجربه وارد این حرفه شده‌اند.

دبیر انجمن کار‌شناسان اتاق عمل ایران با تأکید بر لزوم نظارت بر نیروهای شاغل در این حوزه افزود: در این میان بیماران هستند که متضرر شده و به بیانی دیگر از اعتمادشان سو استفاده شده است.

وی تعیین افرادی به‌ عنوان بازرس برای ارزیابی مستمر سطح کیفی ارائه‌ خدمات پرسنل اتاق عمل را از راهکارهای پیشنهادی برای رفع این مشکل دانست و گفت: البته انجمن کار‌شناسان اتاق عمل آمادگی هرگونه همکاری برای تحقق این مهم را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز