خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی کشور خبر داد:

آغاز طرح امداد زمستانی از ۲۰ آذر تا ۲۱ اسفند ماه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۲۴

هدف از اجرای طرح امداد زمستانی، کاهش مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از حوادثترافیکی و سرما درشهر‌ها و جاده‌ها، ایجاد هماهنگی بین بخشی با سازمان‌های درگیر در طرح، کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار یا مجروح است.

ایلنا: رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی کشور از آغاز طرح امداد زمستانی از ۲۰ آذر تا ۲۱ اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، " محمدتقی طالبیان " در نشست هماهنگی طرح ترافیکی زمستان ۹۲ که در در سالن همایش پلیس راهور ناجا با شرکت مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: نظر به نزدیک شدن فصل زمستان، افزایش برودت هوا، بار باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر کوهستانی و برف گیر و افزایش حوادثجاده‌ای در گردنه‌های اصلی، پرتردد، ‌حادثه خیز و برف گیر کشور و همچنین احتمال بروز حوادثغیرمنتظره همانند ریزش کوه، سقوط بهمن، آب گرفتگی و انسداد راه‌ها، کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار و افزایش امنیت خاطر مسافرین حضور پررنگ نیروهای اورژانس و ارائه خدمات مطلوب فوریتهای پزشکی به مسافرین و هموطنان عزیز و افزایش رضایتمندی مردم امری ضروری است که در این راستا طرح امداد زمستانی همچون سال‌های گذشته، از تاریخ ۲۰ آذر ماه آغاز و تا ۲۱اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این زمینه مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی جلساتی متعددی با ارگان‌های دخیل در امر امداد و نجات(پلیس راه، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) برای بررسی فصول مشترک همکاری فی مابین برگزار می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادثو فورتیهای پزشکی کشور در ادامه افزود: هدف از اجرای طرح امداد زمستانی، کاهش مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از حوادثترافیکی و سرما درشهر‌ها و جاده‌ها، ایجاد هماهنگی بین بخشی با سازمان‌های درگیر در طرح، کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار یا مجروح است.

طالبیان ایجاد هماهنگی بین مراکز خدمات فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی و بیمارستانی در سطح کشور، ارائه خدمات مطلوب پزشکی به مسافرین و امدادرسانی درزمستان به حادثه دیدگان حوادثترافیکی ومحیطی، افزایش پوشش امداد جاده‌ای درنقاط برف گیر و حادثه خیز را از دیگر اهداف اجرای طرح زمستانی بیان کرد.

وی در ادامه گفت: در این راستا علاوه بر استقرار تمامی آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵، ‌تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ و همچنین پایگاه‌های امداد هوایی برای ارائه خدمات پزشکی به افراد حادثه دیده نیز در آماده باش کامل قرار دارند. همچنین آمبولانس‌های ۴WD موجود در مراکز آماده و به تجهیزات فنی زمستانی مانند زنجیر چرخ مجهز شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادثو فورتیهای پزشکی کشور افزود: برنامه ریزی لازم برای فراخوان نیروهای خارج از شیفت جهت مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با سرما و برف‌ صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: همچنین تدابیر لازم جهت ذخیره مواد غذایی، ‌ دارو و وسایل گرمایشی در پایگاه‌های مستقر در گردنه‌های برف گیر انجام گرفته است، به طوری که این پایگاههای بتواند به عنوان سرپناه مورد استفاده در راه ماندگان قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز