خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی خبرداد:

ابتلائ ۷.۵ تا ۸ میلیون نفر به نارسایی کلیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۷۶

بیماران کلیوی سال‌ها دارویی را به صورت آزاد با قیمت ۱۴۰۰ تومان تهیه می‌کردند اما از زمانی که این دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت؛ به قیمت ۳۰۰۰ تومان رسید.

ایلنا: رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی از ابتلای ۷.۵ تا ۸ میلیون نفر به نارسایی کلیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مصطفی قاسمی در نشست خبری هفته حمایت از بیماران کلیوی که صبح امروز(۲۱ آبان) برگزار شد، گفت: در خیلی از مراکز خیریه‌‌ای بخش دیالیز زده شده است از همین رو باید موانع را از سر راه آنها برداریم و به درمان کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در حوزه وسایل دیالیز همانند صافی خودکفا شده‌ایم و نیاز به واردات نداریم، افزود: اما به رغم تلاش‌های وزارت بهداشت و روسای خدمات درمانی و تامین اجتماعی مشکل دارو داریم و گاهی مواردی پیش می‌آید که انسان به تعجب می‌آید.

قاسمی تصریح کرد: بیماران کلیوی سال‌ها دارویی را به صورت آزاد با قیمت ۱۴۰۰ تومان تهیه می‌کردند اما از زمانی که این دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت؛ به قیمت ۳۰۰۰ تومان رسید.

رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی بر لزوم راه‌اندازی مجدد شورای دیالیز تاکید کرد و افزود: سالهاست که دیگر شورایی به نام شورای دیالیز نداریم درصورتی که درگذشته وجود داشت و مسائل مربوط به بیماران دیالیزی در این شورا مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی بااشاره به اینکه بیماران پیوند کلیه جزء بیماران خاص محسوب نمی‌شود، افزود: البته شاید بیمه‌ها بگویند بیماران پیوند کلیه جزء بیماران خاص هستند اما رسماً این اتفاق نیفتاده است.

قاسمی با اشاره به اینکه از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۶ شیوع بیماری‌های کلیه در کشورهای اروپایی ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: ما هم چنین وضعیتی داشته‌ایم و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ بالای ۹۵هزار بیمار دیالیزی خواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی تصریح کرد: درمورد بیماریهای کلیوی تاکنون خیلی کم کار شده است و کارهایی هم که شده صرفاً برای عبور از بحران بوده است و شاهد برنامه ریزی‌های درازمدت نبوده‌ایم.

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی درازمدت نیاز به آمار دقیق بیماران کلیوی و همچنین درصد شیوع این بیماری دارد، افزود: در صورتی که این آمار‌ها با حدود ۴۰ درصد خطا اعلام می‌شود که این گونه نمی‌شود برنامه ریزی درازمدتی انجام داد.

وی با بیان اینکه ۷.۵ تا ۸ میلیون نفر به نارسایی کلیه مبتلا هستند، خاطرنشان کرد: ۷.۵ تا ۸ میلیون نفر به نارسایی کلیه مبتلا هستند که تعداد کمی نیست از همین رو باید برنامه ریزی‌های دقیقی انجام داد که البته تاکنون هم انجام نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز