خبرگزاری کار ایران

انتقاد نهاد کارگران ساختمانی تهران به سازمان فنی حرفه‌ای و تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۵۱

تامین اجتماعی استان تهران از همه متقاضیانی که به عنوان کارگر ساختمانی به این اداره برای تعویض دفترچه‌های درمانی مراجعه می‌کنند، تعویض کارت مهارت فنی می خواهد؛ این در صورتی است که هنوز مهلت کارتهای مهارت این کارگران به پایان نرسیده واین کارگران اجباری به تعویض کارتهای خود ندارند.

رئیس هیئت مدیره بناهای سفت کار استان تهران از سازمان تامین اجتماعی این استان بدلیل مانع تراشی در صدور دفترچه‌های درمانی برای کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

«حسین ناطق» در این باره به ایلنا گفت: تامین اجتماعی استان تهران از همه متقاضیانی که به عنوان کارگر ساختمانی به این اداره برای تعویض دفترچه‌های درمانی مراجعه می‌کنند، تعویض کارت مهارت فنی می خواهد؛ این در صورتی است که هنوز مهلت کارتهای مهارت این کارگران به پایان نرسیده و این کارگران اجباری به تعویض کارتهای خود ندارند.

وی در ادامه با نادرست دانستن اجبار کارگران ساختمانی به تعویض کارتهای مهارتی که - برخی از آن‌ها - دو سال به پایان اعتبارشان باقی است در ادامه افزود: برای تعویض کارت مهارت سه ماه فرصت لازم است که در طول این زمان سه ماهه، کارگر ساختمانی فاقد بیمه تامین اجتماعی می‌شود که تبعات غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

به گفته وی، درطول چند ماهی که یک کارگر ساختمانی بدنبال تمدید بیمه درمان و پی گیری صدور کارت مهارت فنی است ممکن است حوادثحین کار زیادی او را تهدید کند.

ناطق با اشاره به اهمیت صدور دفترچه‌های درمانی برای کارگران ساختمانی، افزود: این رویه غلط باعثشده است بسیاری از کارگران ساختمانی با متوقف کردن فعالیت شغلی خود به دنبال برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای خود بلاتکلیف باشند.

این فعال کارگری تصریح کرد: دولت طبق قانون اساسی وظیفه دارد همه اقشار و گروه‌های مختلف جامعه را بیمه کند اما اهمال کاری تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای اجحاف در حق آندسته از کارگران ساختمانی است که هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز