خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

در سال‌های گذشته اخلاق مورد غفلت قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۶۷

در چشم پزشکی نسبت به سایر رشته‌های پزشکی بی‌اخلاقی کمتر است / معرفی الگوهای اخلاق مدار به جوانان می‌تواند در سالم‌ ماندن جامعه پزشکی نقش زیادی داشته باشد.

ایلنا؛ وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: در سال‌های گذشته اخلاق و توجه به اخلاق مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، گفت: فاصله پیشرفت در کشور ما و در کشورهای پیشرفته در زمینه پزشکی نسبت به رشته‌های دیگر همچون مهندسی بسیار کمتر است؛ به خصوص در رشته چشم پزشکی این فاصله ناچیز است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه پیشرفت چشم پزشکی ایران بسیار موفق بوده است به طوریکه در آموزش، رشد چشمگیری داشتیم، افزود: تا چند سال اخیر رشته‌های فوق تخصصی نداشتیم ولی در حال حاضر در همه رشته‌ها فلوشیپ تربیت می‌کنیم. در پژوهش نیز قابل مقایسه با ۱۰ سال قبل نیستیم و پیشرفت‌های زیادی داشتیم.

وی بااشاره به اینکه در چشم پزشکی نسبت به سایر رشته‌های پزشکی بی‌اخلاقی کمتر است، افزود: باید از این ارزش مراقبت کرد که این توسط متخصصین و انجمن‌ها اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بیشتر به نقش جوانان توجه کرد و معرفی الگوهای اخلاق مدار به جوانان می‌تواند در سالم‌ ماندن جامعه پزشکی نقش زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه چشم پزشکی جزو رشته‌های اخلاق‌مدار پزشکی است، گفت: در سال‌های گذشته اخلاق و توجه به اخلاق مورد غفلت قرار گرفته است، به خصوص رنجی که از شرایط سیاسی می‌بریم، به دلیل بی‌اخلاقی و بداخلاقی در سال‌های گذشته است که جامعه پزشکی نیز از آن بی‌نصیب نبوده است.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی خاطرنشان کرد: باید از ارزش‌های اخلاقی در مقابل بی‌اخلاقی‌های حاکم بر جامعه پزشکی مراقبت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز