خبرگزاری کار ایران

درخشش «نویان نگین پارسیان» در پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۹۹۶

دستاوردهای شرکت دانش بنیان نویان نگین پارسیان در صنعت تجهیزات آزمایشگاهی مورد توجه و تحسین مسئولان عالیرتبه داخلی و خارجی حوزه گردشگری سلامت حاضر در پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در دومین روز از پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی که از یکشنبه 16 تا سه شنبه 18 آبان ماه 1400 با حضور مقامات داخلی و خارجی حوزه گردشگری سلامت در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، دستاوردها و تولیدات نوین شرکت دانش بنیان «نویان نگین پارسیان» در صنعت آزمایشگاهی مورد توجه مدعوین عالیرتبه این همایش قرار گرفت.

اعضای کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسون گردشگری سلامت اتاق بازرگانی ایران و تهران، سفرای برخی کشورهای اروپایی، رئیس انجمن گردشگری سلامت اتحادیه اروپا و ... از جمله مقامات  و مسئولان حاضر در این همایش بودند که در بازدید از غرفه  شرکت نویان نگین پارسیان، دستاوردهای نوین این شرکت را در صنعت آزمایشگاهی مورد تحسین قرار دادند.

درخشش «نویان نگین پارسیان» در پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی

 بازدید کنندگان عالیرتبه و شاخص غرفه شرکت نویان نگین پارسیان شامل؛ دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان ریس جمهور، دکتر محسنی بندپی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر رضا جمعه آل صالح رییس اتاق بازرگانی کشور عمان ، دراگان تودورویچ سفیر صربستان در ایران، دکتر مهمان پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی ایران بودند.

ضمنا در حاشیه این همایش نمایندگانی از شرکت دانش بنیان «نویان نگین پارسیان» با حضور در جلسات بی تو بی با نمایندگان انجمن ها و تشکل های بخش سلامت کشورهای حاضر در این کنفرانس از جمله کشورهای هند، غنا، عراق، ترکیه و ... به معرفی توانمندی های این شرکت و مذاکرات تجاری به منظور بازارگشایی و پیشبرد اهداف صادراتی شرکت نویان پرداختند.

آینده روشن گردشگری سلامت ایران به شرط سرمایه گذاری

در مراسم افتتاحیه این همایش ، دکتر مهدی کریمی رئیس شورای سیاستگذاری پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی با بیان این که گردشگری سلامت توانمندسازی اقتصاد ایران را به دنبال دارد، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته این بخش مورد توجه قرار نگرفت با این حال آینده گردشگری سلامت ایران به دلیل ظرفیت ها و زیرساخت های فیزیکی و انسانی مطلوب کشور ما روشن است و خصوصا در بحث جذب گردشگر سلامت از کشورهای همسایه به شرط سرمایه گذاری فکری و مالی، افق بسیار روشنی پیش رو داریم.

پلتفرم توسعه گردشگری سلامت به زودی رونمایی می شود

وی افزود: پلتفرم توسعه گردشگری سلامت طراحی شده و به زودی رونمایی می شود. بیمارستان ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، شرکت ها و کسب وکارهای مرتبط بخش سلامت می توانند امکانات ، خدمات، تولیدات، ظرفیت ها و توانمندی های خود را در این سامانه ثبت و معرفی کنند.

نگاه به گردشگری سلامت نباید صرفا اقتصادی باشد

خانم دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دیگر سخنران این مراسم نیز در سخنانی با اشاره به ورود سه تا چهار هزار دلار به اقتصاد کشور با جذب هر گردشگر سلامت بیان کرد: منابع و ظرفیت های ایران در حوزه گردشگری سلامت باید به نحو بهتر و موثرتری به کار گرفته شود اما نگاه ما به این حوزه نباید صرفا اقتصادی باشد بلکه باید توانمندی ها و تجارب و دانش خود را با دیگر کشورهای اسلامی به اشتراک بگذاریم تا رشد علمی و آموزشی را در حوزه سلامت در جهان اسلام تقویت کنیم. وی افزود: زنان مسلمان ترجیح می دهند خدمات درمانی مورد نیاز خود را در سیستم بهداشت و سلامت کشورهای اسلامی دریافت کنند و این فرصتی است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

درخشش «نویان نگین پارسیان» در پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی

لزوم حفاظت از اعتبار ایران در حوزه گردشگری سلامت

دکتر علی اکبر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی بود.

وی با بیان این که حتی کرونا هم نتوانست تقاضای حضور گردشگران پزشکی به ایران را منقطع کند، اظهار کرد: گردشگری سلامت فرصتی برای معرفی و تبیین دستاوردها و نوآوری های ایران در حوزه پزشکی و درمان است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی افزود: این وزارتخانه به همراه دیگر اجزای مرتبط دولتی از بنگاه ها و مراکز رسمی و مجوز دار حوزه گردشگری سلامت حمایت می کند و نگاه ما این است که وجهه و اعتبار ایران در این حوزه نباید توسط کسب و کارهای فاقد مجوز و خدمات و تولیدات بی کیفیت و غیر استاندارد زیر سوال برود.

شایان ذکر است دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دکتر رضا جمعه آل صالح رئیس اتاق بازرگانی عمان، دکتر احمد گرگین دبیرکل انجمن گردشگری سلامت ترکیه، دکتر محمد قاضی مجبری رئیس انجمن گردشگری سلامت تونس از جمله سخنرانان پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی بودند که در سخنان خود به تبیین فرصت ها و چالش های گردشگری سلامت کشورهای مسلمان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز