خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی:

انتقاد از استانداردهای دوگانه وزارت علوم در رفتار با دانشگاه‌ها

کد خبر : ۱۰۷۵۳۳

پذیرش دانشجو در تمام مقاطع کاردانی و کارشناسی به تعداد خارج از عرف در دانشگاه آزاد از جمله دلایل خالی ماندن ظرفیت در موسسات دانشگاهی غیرانتفاعی است.

ایلنا: ‌ دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از استانداردهای دوگانه وزارت علوم در رفتار با دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " علی آهون منش " در گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی که عصر امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: پذیرش دانشجو در تمام مقاطع کاردانی و کارشناسی به تعداد خارج از عرف در دانشگاه آزاد از جمله دلایل خالی ماندن ظرفیت در موسسات دانشگاهی غیرانتفاعی است.

وی در ادامه رشد غیرمنطقی و خارج از عرف پذیرش دانشجو در دانشگاه های پیام نور و در اختیار داشتن حمایت های قانونی و تریبون‌های عمومی مخصوصا برای دانشگاه آزاد و پیام نور را از دیگر علل خالی ماندن ظرفیت در موسسات غیرانتفاعی عنوان کرد.

آهون منش با طرح این پرسش که آیا نظام آموزشی دانشگاه پیام نور حضوری یا غیرحضوری است، افزود: وزارت علوم باید این مسئله را روشن کند و همچنین غیردولتی یا دولتی بودن دانشگاه پیام نور نیز خود جای سوال دارد.

وی به اعتبارات دولتی سال ۹۱ دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: ۷۹۴.۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی دانشگاه پیام نور(دوبرابر تهران، ۴ برابر بهشتی) بوده است. از همین رو درخواست ما از وزارت علوم این است که ما نیز کمک کند.

وی در ادامه از استانداردهای دوگانه وزارت علوم در رفتار با دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی انتقاد کرد و گفت: استدعا می کنم همه را با یک چوب برانید و برای همه یک سان عمل کنید.

دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی بر رعایت عدالت آموزشی و توسعه متوازن برای موسسه های غیرانتفاعی تأکید کرد و افزود: آزمون های برگزاری آزمون های سراسری و یکپارچه برای کلیه دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، آزاد و پیام نور یا اعطای پذیرش بدون آزمون دانشجو با شرایط مساوی برای کلیه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی‌ها از مطالبات ماست.

وی با تأکید بر اصلاح اساسنامه موسسات غیرانتفاعی افزود: حضور نماینده غیرانتفاعی‌ها در کارگروه های وزارت مطبوع از دیگر مطالبات ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز