خبرگزاری کار ایران

جهانگیری مطرح کرد؛

نقش هلال احمر در رفع موانع بین المللی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۲۱

یکی از اصلیترین اقدامات توسط دولت راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع حوادثاست. آموزش مردم، حضور به موقع در صحنه حوادثو به حداقل رساندن خسارت‌های مالی و جانی حوادث، برخی از آن به عهده هلال احمر است و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده شاهد به حداقل رسیدن آن‌ها باشیم.

ایلنا: معاون اول رئیس جمهور گفت: جمعیت هلال احمر از جمله سازمانهایی است که به دلیل ماهیت ذاتی خود در ارائه خدمات عام المنفعه و بشر دوستانه به آسیب دیدگان و افراد محروم و کم برخوردار جامعه، دارای تمام خوبی‌ها است.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم جمعیت هلال احمر که در معاونت بهداشت، ‌درمان و توانبخشی هلال احمر برگزار شد، افزود: ‌کسانی که در انواع حوادثحضور داشتند، مشاهده کردند ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری این نهاد به حادثه دیدگان بی‌نظیر است.

وی افزود: هلال احمر ایران از یک قدرت و توانمندی ویژه‌ای بر خوردار است که این توانمندی با حضور نیروهای امداد رسان ایران در سایر کشورهای آسیب دیده بسیار مهم و تاثیرگذار است و امدادگران و نجات گران هلال احمر باید پیام صلح و دوستی که برازنده نظام اسلامی است را با ارائه درست فعالیتهای بشر دوستانه در منطقه منتقل کنند.

جهانگیری با بیان اینکه ایران اسلامی با گذشت هر روزه از عمر خود قدرتمند‌تر از دیروز در همه عرصه‌ها حضور داشته است افزود: خدمات در عرصه بشر دوستانه و فعالیت‌هایی که هلال احمر انجام می‌دهد جزء ارزشمند‌ترین خدماتی است که در پیشگاه خداوند اجر بزرگی دارد. مسلمان بودن و یادگیری از مکتب اهل بیت، خدمت به مردم به خصوص انسان‌های نیازمند جزء بزرگ‌ترین خدماتی بوده که آموخته‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: جمعیت هلال احمر از نهادهایی که همه خوبی‌ها در آن نهفته است کسانی که بی‌ادعا در تمام حوادثحضور داشته و دستگیر نیازمندان آسیب دیدگان بودند امداد گران، داوطلبان و اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جهان امروز متاسفانه جهان پر حادثه‌ای است اظهار داشت: در گوشه و کنار دنیا هر روز شاهد به خون غلتیدن انسان‌های بسیاری از دو گروه مدعی حقوق بشر و کسانی که ادعای دین می‌کند می‌شویم. حضور جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در چنین منطقه‌ای در خصوص دادرسی به فریاد آسیب دیدگان، حرکت بزرگی است. با حضور ایران در چنین منطقه‌ای به عنوان کشور و کانون ثبات منطقه انتظار می‌رود که جمعیت هلال احمر آن نیز از قدرت بزرگ‌تر و بالاتری برخوردار باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران کشور پر حادثه‌ای است افزود: حضور جمعیت هلال احمر همواره در همه حوادثتعیین کننده بوده است هر ساله با پدیده‌های طبیعی و حوادثغیرطبیعی روبرو می‌شویم که قابل پیشگیری و آموزش است تا بتوان خسارتهای مادی و معنوی وارده را کمتر کرد.

جهانگیری گفت: یکی از اصلیترین اقدامات توسط دولت راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع حوادثاست. آموزش مردم، حضور به موقع در صحنه حوادثو به حداقل رساندن خسارت‌های مالی و جانی حوادث، برخی از آن به عهده هلال احمر است و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده شاهد به حداقل رسیدن آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به آمادگی دولت، گفت: دولت آمادگی هر گونه همکاری در خصوص رفع موانع پیشرفت و جبران کمبود‌ها دارد

جهانگیری با اشاره به ۲۱۰ هزار میلیارد بودجه‌ای که برای سال ۹۲ تصویب شدکه ۷۰ هزار میلیارد آن غیرواقعی است، گفت: چنین وضعیت بودجه‌ای کشور بی‌سابقه بوده است و حتی در زمان دفاع مقدس نیز ما چنین مشکلی نداشتیم زیرا امروز ما شاهد آن هستیم که کمتر از ۱۰ درصد از این بودجه مختص حوزه عمرانی خواهد شد و ۹۰ درصد آن بودجه اجرایی است ولی درصددیم با ابتکارات دولت جدید این کسری بودجه را جبران کنیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: یکی از راهکارهای ما حضور بخش خصوصی است و درصددیم تا بتوانیم برخی موانع در سطح بین‌المللی را برداریم. در این زمینه جمعیت هلال احمر می‌تواند با استفاده از کمکهای مردمی که دولت نیز به این جمعیت کمک خواهد کرد بتوانیم نقش موثری را در مباحثمختلف کشور ایفا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز