خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی وزیر بهداشت:

۳۰۰ هزار نفر در سال فوتی داریم

کد خبر : ۱۰۵۲۲۰

۲۴۱ هزار نفر در دهه ۸۰ فوت کردند که به عبارتی روزی ۶۶ نفر فوتی می‌شود / ۱.۲۱ مردم کشور به اختلالات روانی دچار هستند.

ایلنا: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: ‌سلامتی فقط به جسم نیست و ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی همچون کوی یخی زیر آب است

به گزارش خبرنگار ایلنا، " علی‌اکبر سیاری " در مراسم تودیع معارفه معاون بهداشتی وزارت بهداشت که امروز برگزار شد، گفت: ۲۴ سال مطب‌دار بودم و یکی از موفق‌ترین مطب‌های اطفال در تهران را داشتم و ۱۵ سال نیز یک بخش فوق تخصصی را درست کرده بودم که از آن راضی هستم.

وی با تأکید بر اینکه سلامتی فقط به جسم نیست و ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی همچون کوه یخی زیر آب است، افزود: این بی‌عدالتی اجتماعی است که سلامتی را از بین می‌برد و فقرا را مریض و زود‌تر از بین می‌برد.

سیاری خاطرنشان کرد: با تورم ۴۰ درصدی، تولید ناخالص ملی ۵.۴ -، وجود سه تا چهار میلیون بیکار، افزایش طلاق، اعتیاد رو به گسترش، و بیشتر شدن بیماری ایدز، کاهش درآمد مردم و فقیر‌تر شدن طبقه متوسط روبه روهستیم.

وی با اشاره به اینکه با شعار دست‌های پاک همه را بیرون کردند، افزود: بالا‌ترین میزان فساد در تاریخ کشور اتفاق افتاد بطوری که یک نفر با سرمایه ۵۰ میلیون تومانی در عرض ۱۰ سال ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول بدست آورد، که این از سیستم فاسد ناشی می‌شود و کسی عذرخواهی نکرد.

سیاری در ادامه با اشاره به اینکه درسال ۳۰۰ هزار نفر فوتی داریم، افزود: اولین دلیل آن بیماری‌های قلبی عروقی است که از استرس، چاقی، کشیدن سیگار ناشی می‌شود.

وی دلیل دوم را وقوع سوانح وتصادفات اعلام کرد و افزود: ۲۴۱ هزار نفر در دهه ۸۰ فوت کردند که به عبارتی روزی ۶۶ نفر فوتی می‌شود.

سیاری خاطرنشان کرد: وقتی یک هواپیمایی سقوط می‌کند که درآن ۳۰۰ نفر کشته می‌شوند همه به دنبال جعبه سیاه هواپیما هستند و کلی سروصدا بلند می‌شود اما هر هفته ۳۰۰ نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند اما صدایی از هیچکس درنمی آید چرا که به این روند عادت کرده‌ایم.

وی در ادامه بر بهداشت روان مردم تأکید کرد و افزود: ۱.۲۱ مردم به اختلالات روانی دچار هستند و در تهران نیز این اختلالات ۵.۲۱ درصد بوده که مطالعات جدیدی نشان می‌دهد به ۴۳.۲ درصد رسیده است.

سیاری در ادامه خاطر نشان کرد: باید از جمود فکری پرهیز کنیم و در قبال کارهایی که انجام می‌دهیم پاسخگو باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز