خبرگزاری کار ایران

افتتاح گازرسانی به 40روستای کوهستانی مازندران در هفته دولت

کد خبر : ۹۵۷۹۴۲

مازندران - درخشنده - خبرنگاراقتصادمردم :  "جعفر احمدپور "  افزود : همزمان با هفته دولت طرح‌های گاز رسانی در پنج روستای ساری ، ۱۲ روستا بهشهر، هفت روستا بابل ، ۱۳ روستا سوادکوه و سه روستا مربوط به تنکابن به بهره برداری می رسد.

وی حجم شبکه گذاری ۴۰ روستا را ۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد : با گازرسانی به این روستاها، ۲ هزار خانوار، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اینکه با وجود افزایش هزینه‌های گازرسانی و وضع اقتصادی کشور، دولت مصمم است گازرسانی به مناطق روستایی کشور را ادامه دهد، تصریح کرد : اکنون ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

حذف مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگل با بهره برداری از طرح گازرسانی به کیاسر در تابستان ۱۳۹۶ کلید خورد. با گاز دار شدن این مناطق خسارت های زیست محیطی که در اثر حمل و نقل و برداشت چوب از جنگل وارد می شده نیز از بین می رود.

طبق اعلام رسمی شرکت ملی گاز ایران ،میزان گازرسانی به مناطق شهری و روستایی یکی از معیارها برای تعریف مناطق سبز کشور و میزان بهره مندی از این موهبت خدادادی است و وضعیت  طرح های گاز رسانی نشان می دهد که مازندران در آستانه حذف مصرف سوخت فسیلی و پایان دادن به برداشت چوب از جنگل برای سوخت قرار گرفته است.

طبق آمار شرکت گاز مازندران از مجموعه ۲۱هزارو ۸۱کیلومتر خطوط تغذیه شبکه گاز رسانی ایجاد شده در استان، ۶هزارو ۱۱۰ کیلومتر آن فقط طی سال ۹۲ تاکنون عملیاتی شد که بخشی از ان به روستاهای کوهپایه‌ای و بعضا صعب‌العبور بوده است.

احمدپور افزود: همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید از مجموعه ۲هزارو ۲۸۳ روستای دارای گاز استان  ۸۸۰روستا و از ۵۹شهر استان ،هشت شهر در این دولت از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی تصریح داشت: از ۷۹۶ هزار و ۴۰۵ علمکی که در استان وجود دارد ۲۰۲هزار و ۵۵۴ علمک در طی هفت سال اخیر نصب شده است یعنی از مجموع  یک میلیون و ۴۴۴ هزار مشترک گاز طبیعی ، ۴۹۵هزارو ۵۰۴مشترک در دولت تدبیر و امید به شبکه گاز استان متصل شدند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز