خبرگزاری کار ایران

خانه‌تان را بهاری کنید

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۵۲۷

بهار برای ما ایرانیان زمان نو کردن خانه و شاد کردن زندگی‌مان است و برای این کار نیز چه چیزی بهتر از گل؟ در زیر تعدادی از گل‌های بهاری و نحوه پرورش و نگهداری آنها را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایلنا، اگر برای سفره هفت‌سین امسالتان گل‌های سنبل، سینره، بنفشه و ... خریداری کرده اید و حالا نمی دانید برای طول عمر بیشتر آنها باید چه کاری انجام دهید، بهتر است این گزارش را تا انتها بخوانید.

سنبل

یکی از دوستداشتنی ترین بوهایی که در بهار می‌شنویم، بوی گل‌های سنبل است. سنبل در واقع از خانواده سوسن است و اگر از نزدیک نگاهی به هر کدام از گل‌های گیاه بیاندازید این شباهت را خواهید دید. سنبل گونه‌های مختلفی دارد که می‌توانید از بین آنها گونه سنبل مورد علاقه‌تان را انتخاب کرده و پرورش دهید.

شرایط نگهداری: سنبل‌تان را می‌توانید از مکانی با آفتاب مستقیم، تا مکانی با اندکی سایه بکارید. بعد از اینکه پیاز خریداری شده از مراکز گل و گیاه را کاشتید آن را به خوبی آبیاری کنید. اجازه دهید خاک در بین دو آبیاری به طور کامل خشک شود تا پیازهای گیاه پوسیده نشوند. این گیاه باید در زمستان در معرض هوای سرد قرار گیرد تا با رسیدن بهار گلدهی را شروع کند. سنبل نسبت به پی اچ خاکی که در آن کاشته می‌شود حساس نیست اما در خاکی که اندکی اسیدی‌تر است رشد بهتری دارد. سنبل از خاک خیلی خیس خوشش نمی‌آید. سنبل بسیار زود گل می‌دهد و بسته به گونه‌ای که تهیه کرده‌اید گل‌ها از اواخر زمستان تا اوایل بهار ظاهر می‌شوند.

لاله

این گل زیبا هم مانند سنبل رسیدن بهار را خبر می‌دهد. جالب است بدانید گل لاله اولین بار در ترکیه مورد کشت و کار قرار گرفت. بعضی ریشه اسم انگلیسی لاله “Tulip ” را برگرفته از کلمه ترکی “tulbend”، که به معنای عمامه و دستار است، می‌دانند و معتقدند گل لاله به خاطر شباهتش این نام را گرفته است.

شرایط نگهداری: اگر لاله را در بیرون از خانه می‌کارید، آن را در جایی با آفتاب کامل قرار دهید.  لاله‌ای که درون خانه نگهداری می‌کنید هم باید در کنار پنجره‌ای آفتابگیر باشد. اگر گیاه را در سایه زیاد نگهداری کنید، گل‌ها کوچک و ضعیف می‌مانند. زمانی که گیاه گل دارد، هر زمان که خاک گیاه خشک شد نسبت به آبیاری آن اقدام کنید. بهترین حالت آن است که در بین دو آبیاری تنها سطح خاک خشک شود. لاله به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد.

خانه‌تان را بهاری کنید

سینره

یکی دیگر از گیاهانی که حتما در فصل بهار خواهیم دید سینره است. گیاه سینره گل‌هایی فراون به رنگ‌های سفید، بنفش، صورتی، قرمز، آبی و طیف‌هایی از این رنگ‌ها دارد.

شرایط نگهداری: برای آنکه گیاه‌تان بهترین عملکرد را داشته باشد آن را در جلوی یک پنجره شمالی بگذارید تا چند ساعتی در روز نور فیلتر شده دریافت کند. اگر سینره‌تان تشنه بماند، بدون رسیدگی سریع شما پژمره می‌شود و خواهد مرد. از طرف دیگر گیاهان سینره‌ای که بیش از حد آبیاری می‌شوند دچار پوسیدگی ریشه شده و می‌میرند. بهتر است خاک را همواره مرطوب (نه خیس) نگه دارید. خاک سینره باید غنی و پر از مواد آلی باشد و زهکشی خوبی داشته باشد. اجازه دهید گیاه در مکانی خنک بماند.

پامچال

این گیاه در درون خانه هم به همان اندازه بیرون خانه، با قدرت به زندگی خود ادامه می‌دهد و در زمستان هم برای‌تان گل می‌دهد.

شرایط نگهداری: پامچال مکانی روشن بر لبه یک پنجره می‌خواهد. اما مراقب باشید که پامچالی که درون خانه نگه می‌دارید را در مقابل آفتاب مستقیم قرار ندهید. پامچال به رطوبتی کافی و همیشگی برای رشد و شاداب ماندن نیاز دارد. خاک آن نباید به مدت طولانی خیس بماند اما هرگز هم نباید به طور کامل خشک شود. پامچال به دمایی متعادل تا خنک نیاز دارد. گرمای زیاد باعث پژمردگی و بی‌حال شدن گیاه می‌شود. پامچال به خاکی بسیار غنی با زهکشی و اکسیژن رسانی خوب نیاز دارد. گیاه را در طول فصل رشد و گل‌دهی با کودهای مایع ضعیفی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کوددهی کنید.

گل بنفشه آفریقایی  

یکی از زیباترین گیاهان گلدار است که در آپارتمان هم می‌توانید از آن نگهداری کنید و از زیبایی گل‌هایش لذت ببرید. این گیاه زیبا ، گل‌های رنگارنگی دارد و می‌توانید انواع سفید ، صورتی و بنفش آن را در بازار پیدا کنید.

شرایط نگهداری: هنگام آبیاری گیاه باید حواستان باشد آب روی برگ‌های گیاه نپاشد، ولی از طرف دیگر باید دقت کنید بنفشه آفریقایی زمانی به آب احتیاج دارد که خاکش کاملا خشک شده باشد. چون مرطوب بودن همیشگی خاک گیاه می‌تواند موجب پوسیدگی ریشه آن و از بین رفتن گیاه شود. این روزها روشی هم برای آب دادن به این گیاه متداول شده است که در آن باید زیر گلدانی گودی را پر از آب کنید و زیر گلدان بگذارید تا آب بتدریج جذب خاک شود. البته مقدار و زمان آب دادن به گیاه به عوامل متعددی از جمله نوع خاک ، نور و درجه حرارت محیط بستگی دارد. بنفشه آفریقایی به نور خوبی هم نیاز دارد تا بتواند بخوبی رشد کند و گل بدهد ، ولی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. همچنین در صورتی که تمام شرایط مناسب و ایده آل باشد ولی گیاه گل ندهد ، باید از کود مخصوص گلدهی استفاده کنید.

خانه‌تان را بهاری کنید

کالانکوا

کالانکوا یکی دیگر از گیاهانی است که به تازگی در خانه‌ ها پیدا می‌شود. کافی‌ست چشم‌تان به برگ‌های چرمین و گل‌های خوشرنگ کالانکوا بیافتد تا هوش از سرتان بپرد! این گیاه ظریف و خوش چهره نگهداری آسانی دارد و در اواخر زمستان یا اوایل بهار گل می‌دهد.

شرایط نگهداری: این گیاه مکانی روشن و آفتابی را می‌پسندد. در زمستان آبیاری این گیاه را کاهش دهید و تا خشک شدن کامل خاک گلدان آبیاری مجدد را انجام ندهید.  کالانکوا هوای گرم را دوست دارد پس آن را از معرض بادهای سرد دور نگه دارید. توجه کنید که این گیاه به خاکی با زهکشی مناسب نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز