خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

برخی از پیمانکاران شهرداری‌ از کودکان در غربالگری زباله‌ها استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۰۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از شهرداری خواست تا با پدیده شوم به کارگیری کودکان در غربالگری زباله برخورد کرده و به پیمانکاران اجازه سوءاستفاده از کودکان را ندهد.

 به گزارش خانه ملت، علیرضا محجوب در رابطه با صحبت‌های اخیر رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره بی‌توجهی شهرداری به درخواست مکرر این سازمان درباره منع به کارگیری کودکان در غربالگری زباله، گفت: توصیه‌نامه کنوانسیون ممنوعیت و اقدام فوری برای محو بدترین اشکال کار کودک، به کارگیری کودکان در غربالگری زباله را ممنوع کرده است.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به توصیه‌نامه کنوانسیون ممنوعیت و اقدام فوری برای محو بدترین اشکال کار کودک اظهار کرد: از نظر این کنوانسیون، اصطلاح «‌بدترین اشکال کار کودک» شامل کلیه اشکال بردگی یا شیوه‌های مشابه بردگی، از قبیل فروش و قاچاق کودکان،بندگی به علت بدهی و رعیتی و کار با زور یا اجباری، از جمله‌استخدام به زور یا اجباری کودکان برای استفاده در درگیری مسلحانه می‌شود.

محجوب ادامه داد: فراهم کردن یا عرضه کودک برای روسپی‌گری، تولید زشت نگاری یا اجراهای زشت نگارانه؛ استفاده، فراهم کردن و یا عرضه کودک برای فعالیت‌های غیرقانونی، به ویژه برای تولید و قاچاق مواد مخدر به گونه‌ای که در معاهدات بین‌المللی‌مربوط تعریف شده‌اند و در واقع هر کاری که به دلیل ماهیت آن، احتمال دارد برای سلامتی، ایمنی یا اخلاقیات کودکان ضرر داشته باشدنیز شامل بدترین اشکال کار کودک می‌شود که مبارزه با آن باید اولویت دولت‌ها باشد.

او با بیان اینکه جای کودکان در سطل زباله و خیابان نیست، افزود: کودکان باید در مدارس و محل‌های تربیتی رشد کنند، شهرداری‌ها در همه جای دنیا کودکان را ساماندهی می‌کنند، اما متاسفانه برخی از پیمانکاران طرف قرار داد با شهرداری‌ از کودکان در غربالگری زباله‌ها استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: انتظار داریم شهرداری هرچه سریع‌تر با این پدیده شوم برخورد کرده و پیمانکاران اجازه ندهند از کودکان در غربالگری زباله سوءاستفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز