خبرگزاری کار ایران

روز جهانی قهوه، نوشیدنی پرطرفدار

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۵۰۷

​بسیاری از مردم جهان مصرف قهوه را در اولین روز از ماه اکتبر که به نام روز جهانی قهوه نام‌گذاری شده است را ترجیح می‌دهند و این روز را جشن می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در میان مردم دنیا است که هز یک به شیوه‌ای خاص آن را درست می‌کنند و در بسیاری از کشورها مردم بر حسب عادت، روز خود را با این نوشیدنی شروع می‌کنند. قهوه دارای کافئین است. این ماده شیمیایی سبب افزایش فعالیت قلب می‌شود و رگ‌های بدن را باز و رگ‌های مغز را تنگ می‌کند. این ماده باعث افزایش تمرکز و فعالیت‌های مکانیکی بدن می‌شود و شخص را برای مدتی طولانی بیدار نگاه می‌دارد. قهوه اما می‌تواند به اعتیاد افراد نیز منجر شود.

سازمان صلیب سبز که در آلمان وظیفه پیشگیری از بیماری‌ها را به عهده دارد، اعلام کرده که قهوه به هیچ وجه ناسالم نیست و نوشیدن روزانه چهار فنجان قهوه به سلامتی افراد کمک می‌رساند. بر مبنای تحقیقات این سازمان، قهوه احتمال ابتلا به بیماری‌های پارکینسون، آلزایمر و بیماری‌های کبدی را کاهش می‌دهد.

از آنجایی که دانه‌های قهوه پس از بو دادن تنها مدت کمی رایحه و عطر خود را حفظ می‌کنند، باید آنها را در پاکت‌هایی محفوظ بسته‌بندی کرد. در چنین صورتی عطر قهوه تا ۴ ماه حفظ می‌شود. باز کردن بسته‌بندی و نگهداری قهوه در قوطی‌های سربسته فلزی چندان مناسب نیست، چرا که این جابجایی سبب می‌شود که دانه‌های قهوه سریع‌تر عطر و بوی خود را از دست بدهند.

یکی از گران‌ترین انواع قهوه در تایلند تولید می‌شود با نام قهوه سیاه "Ivory" دانه‌های این نوع قهوه را فیل‌ها می‌خورند و پس از چندی با مدفوع خود دفع می‌کنند. این دانه‌های قهوه جمع‌آوری شده، سپس برشته و ‌آسیاب می‌شوند.

کاربران بسیاری از علاقه خود به مصرف قهوه و لذت بردن از این نوشیدنی پرطرفدار می‌گویند و اما یکی از مضرات قهوه را عادت کردن به مصرف مداوم آن عنوان می‌کنند. برخی از کاربران نیز از مزیت و برتری چای به قهوه بسیار می‌گویند و چای را هر حالت به قهوه ترجیح می‌دهند.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز