خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی عنوان کرد؛

جای یارانه پرداختی، یارانه پنهان را قطع کنید/ یارانه پنهان ۲۰ برابر یارانه پرداختی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۴۱۳

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس می گوید قوه مقننه مخالف قطع یارانه مردم است، چرا که میزان یارانه پنهان حدود ٢٠ برابر یارانه پرداختی به مردم بوده و دولت باید بخش یارانه‌های پنهان را ساماندهی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت رحیم زارع با تاکید بر اینکه موضوع ساماندهی یارانه‌ها به معنای حذف یارانه مردم نیست، گفت: مجلس هیچگاه به دنبال قطع یارانه مردم نبوده است، چراکه رقم یارانه پنهان ٢٠ برابر یارانه پرداختی  به مردم  بوده و دولت باید بخش یارانه‌های پنهان را ساماندهی کند.

او افزود: این موضوع که عده ای در فضای مجازی می‌گویند مجلس به دنبال قطع یارانه نقدی مردم بوده صحیح نیست چراکه مجلس مخالف قطع یارانه مردم است.

 زارع با انتقاد از حذف یارانه قشر ضعیف و متوسط جامعه، ادامه داد: دولت مکانیزم و بانک اطلاعاتی ضعیفی برای حذف یارانه دهک های پردرآمد جامعه داشته و به جای این دهک‌ها در روزهای اخیر یارانه اقشار ضعیف که حتی باید یارانه آنها اضافه شود، را قطع کرده است.

او با بیان اینکه دولت زمان نامناسبی را برای حذف یارانه نقدی در نظر گرفته است، اضافه کرد: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از سال ۸۹ آغاز شد و باید در همان زمان تفکیکی بین دهک های بالا و پایین درآمدی صورت می گرفت و به ثروتمندان یارانه پرداخت نمی‌شد، چراکه در حال حاضر تفکیک بین ثروتمندان و فقرا با کاهش قدرت خرید مردم دشوار شده است.

وزارع با اشاره به افزایش تعداد فقرا با توجه به کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم، ادامه داد: دولت در چند سال اخیر به صورت مداوم از حذف یارانه ثروتمندان و اجرای دقیق هدفمندی یارانه‌ها سخن گفت، اما متاسفانه یارانه ها ساماندهی نشد، بنابراین در شرایط کنونی نیز که دولت مکانیزم دقیقی برای شناسایی ثروتمندان ندارد، حذف یارانه نقدی به مصلحت نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: شیوه‌ای که دولت برای حذف دهک‌های بالای درآمدی انتخاب کرده نتیجه مطلوبی ندارد، بلکه همانند روزهای اخیر مشکلاتی برای دهک‌های پایین درآمدی که یارانه آنها قطع شده ایجاد می کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت اگر به دنبال کسب درآمد از طریق حذف یارانه بگیران است باید یارانه سوداگران و دلالان که در یک شب ثروت های نجومی کسب کرده اند را قطع کند، نه اینکه با حذف یارانه اقشار ضعیف جامعه برای آنها مشکل آفرینی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز