خبرگزاری کار ایران

شربت هندوانه؛ جگرتان را حال می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۵۹۰

شربت هندوانه یک نوشیدنی خنک است که در تابستان طرفداران بسیار دارد. هنگامی که از محل کار خسته و کلافه به منزل می‌رسیم فقط یک نوشیدنی خنک می‌تواند ما را از حالت خستگی در آورد و به روح و جسممان طراوت ببخشد.

به گزارش ایلنا، شربت هندوانه یک نوشیدنی خنک است که در تابستان و ماه رمضان طرفداران بسیار دارد. هنگامی که از محل کار خسته و کلافه به منزل می‌رسیم فقط یک نوشیدنی خنک می‌تواند ما را از حالت خستگی در آرود و به روح و جسممان طراوت ببخشد. برای این کار بهتر است از نوشیدنی‌های گازدار و کافئین دار پرهیز کنیم و از نوشیدنی‌های خانگی که مفید و مقوی هستند استفاده نماییم. نوشیدنی‌های خانگی نه تنها مضر نیستند بلکه به قول قدیمی‌ها جگرتان را حال می‌آورد و مواد مغذی به بدنتان می‌رساند. ما در این مطلب، در مورد شربت هندوانه و خواص این نوشیدنی توضیح می‌دهیم تا با دانستن فواید آن، از درست کردن و میل کردن این نوشیدنی لذت ببرید.

هندوانه در دسته صیفی جات قرار دارد. بالغ بر ۱۲۰۰ نوع هندوانه وجود دارد که بر اساس رنگ گوشت آن به دسته‌های مختلفی مانند صورتی، نارنجی، قرمز و زرد تقسیم شده اند.

این میوه داراری خواص بسیاری است که می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن و همچنین برای سلامتی کل بدن مفید باشد. از هندوانه می‌توان برای تهیه ماسک صورت استفاه کرد. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از ماسک، مقدار کمی از آن را روی پوست دست خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا از نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید.

هندوانه داراری فواید زیادی نظیر جوان سازی پوست صورت، ماسک ضد چروک قوی، درمان آفتاب سوختگی، آب رسان پوست صورت و … می‌باشد. این میوه همچنین در درمان ریزش مو موثر است و به تقویت و افزایش رشد مو کمک می‌کند. هندوانه به خاطر دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های زونا و آبله مرغان افزایش می‌دهد. علاوه بر این هندوانه حاوی مقادیر زیادی پتاسیم می‌باشد که از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. هندوانه سرشار از ویتامین c و B۶ می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را در برابر تب و سرماخوردگی تقویت می‌کند.

مواد لازم

هندوانه خرد شده که بی دانه باشد: ۳ کاسه

شکر: سه چهارم پیمانه

نعنا خشک و معطر: یک دوم پیمانه

آب انگور سفید: ۲ فنجان

عصاره لیمو ترش: ۱ قاشق چایخوری

مراحل پخت

۱. هندوانه‌های خرد شده را در مخلوط کن ریخته تا له شوند.

۲. سپس آن‌ها را از صافی رد می‌کنیم تا پوره هندوانه کاملا صاف شود و آب میوه آن آماده شود.

۳. در یک ظرف بزرگ، ترکیب شکر و نعناع را میریزیم.

۴. با استفاده از پشت یک قاشق چوبی، به آرامی نعناع را فشار می‌دهیم تا کاملا پودر شود.

شربت هندوانه؛ جگرتان را حال می‌آورد

۵. آب انگور، عصاره لیمو ترش و پوره هندوانه را به آن اضافه می‌کنیم.

۶. آن را هم میزنیم تا شکر کاملا در آن حل شود.

۷. در آخر آب میوه به دست آمده را در یک پارچ شیشه‌ای زیبا ریخته و یخ‌های ریز ریز در آن میریزیم تا کاملا خنک شود.

۸. شربت شما آماده سرو است.

نکات غذایی

* منظور از عصاره لیمو ترش همان آبلیمو می‌باشد.

* میزان استفاده از شکر در این شربت متفاوت است، زیرا بعضی هندوانه‌ها به مقدار کافی شیرین هستند.

* حتما شکر را الک کنید بعد مورد استفاده قرار دهید.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز